اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

برگزاری جشنواره اقوام ایران‌زمین با 200 میلیون تومان صرفه‌جویی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاهش هزینه‎ها در اجرای برنامه‎ها خوشبختانه توانستیم در اجرای ششمین جشنواره اقوام ایران زمین 200 میلیون تومان صرفه‎جویی کنیم.

برگزاری جشنواره اقوام ایران‌زمین با 200 میلیون تومان صرفه‌جویی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربان عباسی صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: با همکاری خوب مدیران دستگاه‎های اجرایی در اقامت و پذیرایی مهمانان جشنواره، بیش از 270 هنرمند در مهمانسراها اسکان داده شدند.

به گفته وی در بخش حمل و نقل و بهداشت بیش از 35 میلیون تومان کاهش هزینه شده است.

50 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان بازدید کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در استان توانست شادی مردم را دوچندان کند یادآور شد: دلیل این مدعا افزایش تعداد بازدیدکنندگان در مدت برگزاری جشنواره بوده که حداقل 50 هزار نفر بازدیدکننده را در طول برگزاری این مراسم به خود جذب کرده است.

عباسی با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره برای حضور سفرای کشورهای مهم و مؤثر برنامه‎ریزی انجام شده است خاطر نشان کرد: با مدیریتی که انجام گرفت توانستیم تور سفرا را به 1.5 شبانه‌روز کاهش داده و در این زمینه نیز صرفه‎جویی کنیم.

فرآیند ثبت جهانی دیوار گرگان در حال پیگیری است

وی در خصوص ره‌آورد سفر معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی کشور یادآور شد: فرآیند ثبت جهانی دیوار گرگان با دستور معاون رئیس جمهور در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: توسعه گردشگری گلستان، ترویج فرهنگ عمومی و منطقه‎ای، معرفی و بیان اصالت و استحکام خاص قومی، معرفی گلستان به سراسر کشور و کشورهای همسایه و کشورهای فارسی زبان از اهداف برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین بوده است.

عباسی خاطر نشان کرد: نمایش آداب و رسوم اقوام ایرانی با 15 آلاچیق، رشد 20 درصدی در برپایی سیاه چادر و سکونت‎گاه‎های مرتبط، رشد 20 درصدی اجرای موسیقی اقوام ایرانی با حضور 20 کشور را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و در تمام برنامه‎ها سعی شد تا کارهای تکراری در برگزاری جشنواره وجود نداشته باشد.

وی بیان داشت: در نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری، صنایع دستی و سوغات 250 غرفه در فضای باز و بسته ایجاد شد و در این زمینه نیز با رشد 20 درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار داشت: حضور خبرنگاران کشوری و تبلیغات گسترده آنها، نمایشگاه ایثار و شهادت، غرفه عفاف و حجاب، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشور همچنین برگزاری تور استانگردی از دیگر برنامه‎های خوب و موفق در برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین بوده که در سایه همدلی و مشارکت مدیران دستگاه‎های اجرایی حاصل شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول