اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتم آذرماه امسال

کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در هفتم آذر ماه امسال در سنندج خبر داد.

کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی یکشنبه‌شب در سومین جلسه پشتیبانی برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو که با حضور جمعی از مسئولین در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این کنگره ملی فرصتی طلایی و ارزشمند برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های بزرگ و عمیق استان به ویژه در حوزه ایثار و شهادت است.

وی از شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به عنوان نماد و الگوی کامل ایثار و شهادت‌طلبی نام برد و گفت:‌ معرفی این شهیده به عنوان شهیده شاخص کشوری افتخار بزرگی برای مردم کردستان است.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان، برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در استان کردستان زمینه معرفی دیگر شهیده‌های زن استان را به مردم کشور فراهم می‌کند.

حسینی از شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به عنوان حقیقت بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و افزود: در زمینه معرفی هرچه بیشتر  ایثار و از خودگذشتگی‌های این شهیده بزرگوار اقداماتی زیادی صورت نگرفته است و امیدواریم برگزاری این کنگره و یادواره‌های که در طول سال‌جاری در سراسر کشور شاهد آن بودیم زمینه شناساندن این شهیده گرانقدر به مردم کشور فراهم شده باشد.

وی با بیان اینکه شهیده فاتحی‌کرجو با وجود همه ایثار و از خودگذشتگیش بسیار مظلوم و ناشناخته باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این وظیفه همه ماست که با برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره عظیم ملی در راستای شناساندن هرچه بیشتر این شهیده گرانقدر به مردم کشور گام برداریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن ابراز خرسندی از تعامل و مشارکت نهادها و سازمان‌های استان در آماده‌سازی شرایط برای برگزاری هرچه باشکوه این کنگره اظهار کرد:‌ بیش از 80 تا 90 درصد از کارها و برنامه‌های برگزاری این کنگره انجام شده و مابقی کار نیز با جدیت در حال انجام است.

حسینی به حضور بیش از 300 مهمان از خارج استان در این کنگره اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای اسکان، مخارج ایاب و ذهاب و تهیه هدایایی برای این مهمانان به اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان نیاز است که باید برای تامین آن اقدامات و دستورات لازم اتخاذ شود.

* احداث یادمان شهیده ناهید فاتحی‌کرجو

وی در ادامه از ساخت یادمان شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در روستای هشمیز خبر داد و افزود:‌ به منظور معرفی هرچه بیشتر این شهیده گرانقدر و ایجاد امکانات برای بازدید کاروان‌های راهیان‌نور این یادمان توسط سپاه بیت‌المقدس در حال احداث است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه به منظور احداث این یادمان هیچگونه اعتباری از سوی هیچ سازمان و نهادی اختصاص نگرفته است، افزود: سپاه با توجه به اهمیت موضوع کار احداث این یادمان را آغاز و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

حسینی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین فرارسیدن ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: تلاش در راستای احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و حذف آسیب‌های مختلف در جامعه است.

وی احیای ارزش‌های دینی و اسلامی و مبارزه با ظلم و فساد را مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا عنوان کرد و گفت:‌ زنده‌ نگهداشتن قیام عاشورا تلاش در راستای بسط و گسترش ارزش‌های دینی و الهی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه قیام عاشورا سراسر درس ایستادگی و مقاومت است، تصریح کرد:‌ همه ملت‌های آزاده باید با تأسی از شیوه و منش امام حسین(ع) در برابر ظالمان ایستادگی و آنان را مجبور به اطاعت از ارزش‌ها و دستورات دین اسلام کنند.

حسینی ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز را نشان از تبعیت این ملت از سیره و منش امام حسین(ع) دانست و افزود: دشمنان برای مقابله و ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی در طول عمر با برکت آن از  اجرای هیچ توطئه‌ای غافل نبوده‌اند.

وی افزود:‌ خوشبختانه در سایه رهبری‌های الهی رهبران انقلاب اسلامی و اتحاد و همبستگی ملت ایران توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگر خنثی و ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورها در عرصه جهانی شناخته و حرف برای گفتن دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی به عنوان آخرین حربه دشمنان نام برد و گفت: بدون شک ملت آزاده ایران با الگوگیری از قیام عاشورا، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از ولایت‌فقیه این حربه دشمن را خنثی و آن را به فرصتی برای توسعه و بالندگی هرچه بیشتر کشور تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول