اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته پشتیبانی کنگره زنان شهیده کشور خبر داد

ارسال 130 مقاله علمی به کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته پشتیبانی کنگره زنان شهیده کشور از ارسال 130 مقاله علمی به کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو خبر داد.

ارسال 130 مقاله علمی به کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منوچهر فخری یکشنبه‌شب در سومین جلسه پشتیبانی کنگره ناهید فاتحی‌کرجو در سنندج اظهار کرد: جایگاه زن در پایداری انقلاب اسلامی، زن، خانواده، بصیرت و جنگ نرم، نقش زنان شهیده کردستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شخصیت شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از جمله محورهای فراخوان این کنگره است.

به گفته وی، از زمان اعلام فراخوان کنگره تا امروز 130 مقاله مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مسئول کمیته پشتیبانی کنگره زنان شهیده کشور از آمادگی کامل استان برای برگزاری این کنگره در زمان تعیین شده خبر داد و تصریح کرد: با همکاری و تعامل بسیار خوب کمیته‌های برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، هیچ مشکلی نداریم و با بسیج همه امکانات آماده میزبانی و پذیرایی از میهمانان کنگره هستیم.

وی از شهیده فاتحی‌کرجو و 540 شهیده زن استان کردستان به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت نام برد و بیان داشت: برگزاری کنگره شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ظرفیت مناسبی برای شناساندن هرچه بیشتر این شهیده بزرگوار و دیگر شهدای زن استان است.

نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این نشست بر تعامل و همکاری بیش از پیش ادارات و نهادهای مختلف استان به منظور برگزاری هرچه با شکوه‌تر این کنگره عظیم ملی تاکید کرد و گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره آنها رسالتی همگانی است.

رضا طوسی خاطرنشان کرد:‌ تلاش در راستای زنده‌ نگهداشتن و ترویج اهداف شهدا در جامعه نیازمند انجام کارهای بزرگ و محتوایی است.

وی با بیان اینکه گفتن این مطلب که در راستای حفظ و پاسداری از راه و اهداف شهدا با جان و دل آماده‌ایم و شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند کافی نیست، تصریح کرد:‌ باید در عمل نیز آنچه را که می‌گویم به خوبی نشان دهیم.

به گزارش فارس؛ شهیده فاتحی‌کرجو در چهارمین روز از تیر‌ ماه سال 1344 در شهر سنندج در میان خانواده‌ای مؤمن و متدین به دنیا آمد.

پدر این شهید بزرگوار از پرسنل ژاندارمری و مادرش زنی زحمت‌کش و خانه‌دار بود که فرزندانش را با عشق به اهل بیت بزرگ می‌کرد.

ناهید کودکی مهربان، مسئولیت‌پذیر و شجاع بود که در دامن پر معرفت و عفت مادر با بزرگ شدن جسم، روح معنوی خود را پرورش داد.

با شروع حرکت‌های انقلابی مردم ایران ناهید هم به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های ضد طاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

این شهیده کردستانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  و شروع درگیری‌های ضدانقلاب در مناطق کردستان، همکاری‌اش را با نیروهای ارتش و سپاه آغاز کرد.

شروع همکاری وی با نیروهای ارتش و سپاه خشم ضدانقلاب بخصوص گروهک کومله را که زخم‌خورده فعالیت‌های انقلابی او و سایر دوستانش بودند برانگیخت.

اوایل زمستان سال 1360 ناهید به شدت بیمار می‌شود و برای معاینه به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج  می‌رود به علت تاخیر خانواده‌اش نگرانش می‌شوند ولی با وجود تلاش‌های زیاد موفق به پیدا کردنش نمی‌شوند.

با گذشت 11 ماه از ربودن ناهید پیکر مجروح و کبود او را با سری شکسته و تراشیده در سنگلاخ‌های اطراف روستای هشمیز پیدا می‌کنند.

پیکر بی‌جان و آغشته به خون ناهید کتابی مصور از ددمنشی ضد‌ انقلاب بود که زنان بسیاری در آن زمان با دیدن آثار شکنجه بر بدن این شهید و سرشکسته و تراشیده‌اش به ماهیت اصلی ضد انقلاب بیش از بیش پی ‌برده و با ایمان و بصیرتی بیشتر به مبارزه با آنان پرداختند.

شهیده فاتحی‌کرجو به عنوان شهیده شاخصه کشوری امسال انتخاب و به همین منظور کنگره ملی این شهیده بزرگوار در سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول