اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل:

دشمنان نمی‌توانند تهران و آنکارا را در کنار هم تحمل کنند

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل گفت: شیاطین و دشمنان نمی‌توانند تهران و آنکارا را در کنار هم تحمل کنند.

دشمنان نمی‌توانند تهران و آنکارا را در کنار هم تحمل کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه علی سعیدلو ساعتی پیش در نشست نخبگان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ایران و ترکیه اظهار داشت: ملت‌های مسلمان باید وحدت خود را بیش از پیش افزایش دهند در این صورت مسلمانان می‌توانند با وحدت و همدلی مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند چه بسا دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها وحدت و همبستگی مسلمانان را تحمل نمی‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اگر ملت‌های مسلمان در برابر دشمنان وحدت و یکپارچگی خود را حفظ می‌کردند، صهیونیست‌ها جرات نمی‌کردند به دوستان ما در غزه ظلم کنند و در شرایط حاضر دشمن جنایتکار و گرگ‌صفت صهیونیستی با پشتیبانی دوستان شیطان‌صفت خود ملت مسلمان غزه را تحت فشار قرار داده است.

سعیدلو با بیان اینکه دو ملت ایران و ترکیه با وجود اشتراکات فرهنگی فراوان اما تاکنون نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های خود به صورت کامل استفاده کنند، ادامه داد: ترکیه دوست و برادری قدرتمند برای ایران در زمینه حل مسائل منطقه‌ای و ایستادگی و وحدت در برابر استکبار جهانی است، این کشور با دارا بودن استعدادهای بسیار، روابط خوبی با دیگر کشورها دارد.

وی تصریح کرد: کشورهای ایران و ترکیه از ظرفیت و امکانات زیادی در عرصه‌های مختلفی برخوردارند که با توجه به این ظرفیت‌ها دو کشور در کنار یکدیگر و با بهره‌مندی از استعدادهای هم می‌توانند به پیشرفت‌های بزرگی در سطح جهانی دست یابند.

سعیدلو در ادامه به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های علمی اشاره و خاطرنشان کرد: ایران توانسته رتبه بالایی در اقتصاد جهان کسب کند به طوری که به باشگاه فضایی و هسته‌ای در دنیا پیوسته و از طرفی در عرصه نانوتکنولوژی، تولیددارو و هوافضا نیز پیشرفت‌های قابل توجهی یافته و آمادگی دارد این تجربیات را در اختیار دوستان خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه می‌توانند از این دستاوردها برای سربلندی ملت‌های خود استفاده کنند، از استانداران آذربایجان‌غربی و آغری ترکیه خواست که در بحث گسترش سطح روابط فقط به مباحث اقتصادی اکتفا نکرده و در زمینه‌های دیگر نیز تلاش کنند.

در پایان این نشست با حضور معاون امور بین‌الملل رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه و برنامه‌ریزی ترکیه پروتکل‌های اقتصادی توسط استانداران آذربایجان‌غربی و آغری امضاء شد.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور مقامات دو کشور در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است، در این اجلاس که با هدف گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برگزار می‌شود، معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل، استاندار و جمعی از مقامات آذربایجان‌غربی به همراه فرمانداران شهرهای مرزی خوی، سلماس، چالدران و ماکو، تجار، بازرگان و فعالان اقتصادی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل حضور دارند.

انتهای پیام/7119/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول