اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

مشکلات منطقه‌ای بین ایران و ترکیه رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مشکلات منطقه‌ای در اجلاس‌های استانداران مرزی ایران و ترکیه پی‌گیری و رفع می‌شود.

مشکلات منطقه‌ای بین ایران و ترکیه رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه وحید جلال‌زاده دقایقی پیش در نشست مشترک تجار، بازرگانان و اعضای کمیته‌های تخصصی چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه، اظهار داشت: هر دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه به دلیل سوابق تاریخی و فرهنگی مشترکات زیادی دارند و این امر می‌تواند در توسعه روابط میان دو کشور در ابعاد مختلف موثر واقع شود.

وی افزود: مسئولان ارشد دو کشور نسبت به افزایش میزان مناسبات تجاری و توسعه همکاری‌های متقابل تاکید دارند و مسئولان منطقه‌ای باید تمام تلاش خود را در زمینه تحقق این امر انجام دهند.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی برگزاری چنین اجلاس‌هایی زمینه‌های گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری و همچنین فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه را فراهم می‌کند.

جلال‌زاده اظهار امیدواری کرد در اجلاس چهارم نیز که با حضور نمایندگان روسای جمهور دو کشور استان آغری برگزار می‌شود علاوه بر تصمیمات گرفته شده برای توسعه روابط منطقه‌ای مسائل ملی نیز در راستای ارتقای سطح مناسبات دو کشور مطرح شود.

نشست مشترک تجار، بازرگانان و اعضای کمیته‌های تخصصی چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این نشست که با حضور سفیر ایران در ترکیه به مدت سه ساعت به طول انجامید، اعضای کمیته‌های تخصصی چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه گزارشی از روند فعالیت و مباحث مطرح شده در این کمیته‌ها را مطرح کردند.

همچنین در این نشست تعدادی از تجار و بازرگانان آذربایجان غربی و شرقی به همراه اردبیل مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با هدف گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امروز آغاز شده و تا فردا در استان آغری ترکیه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر نشست‌های تخصصی استانداران مرزی، مقامات ایرانی با مقامات عالی‌رتبه دولت ترکیه از جمله جودت یلماز وزیر توسعه دولت ترکیه دیدار می‌کنند.

انتهای پیام/7119/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول