اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آغری ترکیه:

چهارمین دروازه مرزی آذربایجان‌غربی و ترکیه آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار آغری ترکیه گفت: چهارمین دروازه مرزی در منطقه بورالان شهرستان ماکو در استان آذربایجان‌غربی به زودی آغاز به کار می‌کند.

چهارمین دروازه مرزی آذربایجان‌غربی و ترکیه آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه، محمد تکین آرسان دقایقی پیش در مراسم چهارمین اجلاس استان‌های مرزی ایران و ترکیه در استان آغری ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر سه دروازه مرزی میان استان آذربایجان‌غربی با ترکیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان‌های مرزی فرصتی برای افزایش روابط کشورها هستند، افزود: استان‌های مرزی ایران و ترکیه نقش مهم و موثری در توسعه روابط همه‌جانبه دو کشور دارند.

تکین آرسان اضافه کرد: استان‌های مرزی می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط داشته باشند لذا باید از ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت روابط استفاده بهینه را کرد.

استاندار آغری ترکیه ادامه داد: حجم مبادلات تجاری مرزی بین دو کشور در سال 2001، 2 میلیارد دلار بود که این میزان در حال حاضر به 16 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: حجم واردات ترکیه از ایران در سال 2001 نیز از 3 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است که بخش اعظم آن فرآورده‌های نفتی است.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

در سه اجلاس قبلی که به میزبانی استان وان، استان آیغدیر و آذربایجان‌غربی برگزار شده است مواردی از جمله توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، روان‌سازی تشریفات گمرکی، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در نوار مرزی ایران و ترکیه به تصویب رسیده است که در چهارمین اجلاس این مصوبات پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/ 7119/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول