اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی:

مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه با توجه به عزم دو کشور برای توسعه همکاری‌ها افزایش می‌یابد.

مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه، غلامرضا دیزج‌نژاد دقایقی پیش در مراسم چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه اظهار داشت: میزان مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه بیش از 16 میلیارد دلار است که این افزایش بیانگر عزم و اراده دو کشور ایران و ترکیه برای تحقق هدف‌گذاری انجام شده به 30 میلیارد دلاری بین دو کشور است.

وی در ادامه سخنان خود از تدوین اساسنامه احداث شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه خبر داد و افزود: در راستای افزایش همکاری‌های ایران و ترکیه در حوزه اقتصادی اساسنامه احداث شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه به زودی تدوین می‌شود.

دیزج‌نژاد با تاکید به اینکه به دنبال تلاش مسئولان دو کشور روابط همه‌جانبه دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی رو به افزایش است، اضافه کرد: تصمیم مقامات دو کشور افزایش تبادلات است که احداث این شهرک صنعتی مشترک در منطقه مرزی ساری‌سو و گوربولاغ می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و توسعه دو کشور گامی موثر باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: دو کشور ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر هستند و از 400 سال اخیر تاکنون روابط رو به رشدی با یکدیگر داشته‌اند به طوری که مرزهای دو کشور همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و استان‌های مرزی در تقویت روابط همه‌جانبه دو کشور نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با تشریح موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان‌غربی و فرصت‌های مرزی این استان اظهار داشت: مرزی بودن استان فرصتی برای این استان است و ظرفیت‌های استان‌های مرزی می‌تواند در توسعه تجارت و بازرگانی نقش پیشرو در توسعه مناسبات همه جانبه ایفا کنند.

دیزج‌نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسیر ریلی مناسب، وجود دو منطقه آزاد تجاری ارس و ماکو، گذر جاده ابریشم از آذربایجان‌غربی به ترکیه به همراه دو فرودگاه فعال از ظرفیت‌های بالای آذربایجان‌غربی در راستای توسعه تجارت مرزی بین دو کشور است.

اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با هدف گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امروز آغاز شده و تا فردا 28 آبان ماه سال جاری در استان آغری ترکیه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر نشست‌های تخصصی استانداران مرزی، مقامات ایرانی با مقامات عالی‌رتبه دولت ترکیه از جمله جودت یلماز، وزیر توسعه دولت ترکیه دیدار می‌کنند.

انتهای پیام/61008 /ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول