اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر توسعه ترکیه:

ترکیه از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر توسعه ترکیه گفت: ترکیه از دستیابی به حجم وسیع مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور به طور کامل استقبال می‌کند.

ترکیه از توسعه مبادلات تجاری با ایران استقبال می‌کند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه، جودت ایلماز ساعتی پیش در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل اظهار داشت: با توجه به همکاری‌های مرزی بین ایران و ترکیه دو کشور از سال‌های دور اهداف مهم اقتصادی را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: همکاری‌های مرزی بین ایران و ترکیه در زمینه مبادله کالا باید گسترش یابد چرا که از گذشته‌های دور دارای روابط تاریخی و صمیمی بوده‌اند و ترکیه مصمم است سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه اقتصادی هر چه بیشتر افزایش دهد.

ایلماز اضافه کرد: استان‌های مرزی فرصتی برای افزایش همکاری‌ها هستند و ترکیه نیز خواستار ارتباط نزدیک استان‌های همجوار و تبادل کالا از این طریق است.

وی تصریح کرد: ایران و ترکیه از صدها سال پیش تاکنون در صلح و آرامش روابط خود را ادامه داده‌اند، به عنوان دو کشور بزرگ اقتصادی در منطقه به شمار می‌روند و ترکیه به دنبال افزایش هرچه بیشتر روابط خود با ایران است.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور مقامات دو کشور در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است، در این اجلاس که با هدف گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برگزار می‌شود، معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل، استاندار و جمعی از مقامات آذربایجان‌غربی به همراه فرمانداران شهرهای مرزی خوی، سلماس، چالدران و ماکو، تجار، بازرگان و فعالان اقتصادی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل حضور دارند.

در نخستین روز از این اجلاس چهار کارگروه کارشناسی و تخصصی با حضور فعالان اقتصادی، تجار و بازرگان و مقامات دو کشور برگزار شد، بعد از ظهر شنبه علاوه بر نشست‌های تخصصی استانداران مرزی، مقامات ایرانی با مقامات عالی‌رتبه دولت ترکیه از جمله «جودت ایلماز» وزیر توسعه دولت ترکیه دیدار کردند.

ادامه نشست‌های تخصصی و دیدارهای مقامات دو کشور به همراه توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات، پی‌گیری تفاهم‌نامه‌های قبلی از جمله اهداف و برنامه روز یکشنبه این اجلاس است، در خاتمه این نشست همچنین اسناد همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و... بین مقامات دو کشور به امضاء رسید.

انتهای پیام/7119/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول