اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

دشتستان پرشورترین هیئت‌های مذهبی استان بوشهر را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: این شهرستان‌ بیشترین و پرشورترین هیئت‌های مذهبی را در استان ربوشهر دارد‌.

دشتستان پرشورترین هیئت‌های مذهبی استان بوشهر را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، همایش بزرگ عاشوراییان با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع زیادی از مردم در دشتستان آغاز شد.

فرماندار دشتستان عصر امروز در این آیین اظهار داشت: شهرستان دشتستان بیشترین و پرشورترین هیئت‌های مذهبی استان را دارد که با حضور همیشگی درهمه صحنه‌های فرهنگی و مذهبی همواره پشتیبان ولایت بوده‌اند.

غلامحسین خسروی افزود: دشتستان در اجرای برنامه‌های ویژه مذهبی و مناسبت‌های خاص در همه نقاط استان زبانزد است.

وی گفت: در دهه اول محرم شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و ارزشمندی خواهیم بود و تاکنون شاهد حضور بی‌نظیر مردم در مراسمات سینه‌زنی و روضه‌خوانی و سایر مراسمات هستیم.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز اظهار داشت: محرم تاریخ یک انقلاب مکتبی برعلیه فرهنگ منحرف و نظام سیاسی فاسدی است که به نام خلافت اسلامی بر اریکه قدرت اسلام تکیه زده بود، این تاریخ نه متعلق به گذشته که شروع یک نهضت تاریخ‌ساز است.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا اضافه کرد: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک انقلاب خونین، یک مظلومیت آشکار و یک مجموعه‌ از حماسه‌های بی‌نظیر است.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین اثر قیام کربلا تفکیک اسلام راستین از اسلام دروغین بود به نحوی که کربلا توطئه سقیفه را افشا کرد و غاصبان خلافت پیامبر (ص) را به جامعه نشان داد و فرق بین خلافت اسلامی و سلطنت موروثی را بر مردم آشکار ساخت و توانست بسیاری از مظالمی را که بر خاندان پیامبر(ص) گذشته و جنایاتی را که بر آنـان رفـتـه بـود، برملا سازد.

این مسئول ضمن قدردانی از تلاش همکاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی سازمان در شش ماهه نخست امسال، خواستار مشارکت بیشتر در اجرای مراسم عزاداری ماه محرم در شهرستان شد.

محمودی‌نیا بیان داشت: برنامه‌ریزی و رایزنی برای اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم، اعزام روحانی و مبلغ به مساجد و حسینیه‌ها، مشارکت در طرح‌های هیئات مذهبی و برگزاری نمایشگاهی با محوریت محرم از جمله برنامه‌های تبلیغات اسلامی دشتستان است.

انتهای پیام/2451/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول