اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نظم بیشتر در دستجات عزاداری

«پلیس‌یار محرم» در اصفهان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: برای برقراری نظم بیشتر در دستجات عزاداری امسال «پلیس‌یار محرم» با لباس مخصوص به دستجات عزاداری اضافه می‌شود.

«پلیس‌یار محرم» در اصفهان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن یاردوستی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران به طرح نظم‌دهی محرم در هیئت‌ها و دستجات مذهبی اشاره و اظهار کرد: طرح پلیس‌یار محرم از یک ماه قبل در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی دستجات مذهبی اصفهان بی نظیر عزاداری می‌کنند، افزود: نیروی انتظامی تا کنون سه جلسه تا به امروز برای هیئت‌های مذهبی اصفهان برگزار و رعایت 10 نکته و 40 توصیه را برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم‌های مذهبی الزامی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در راستای نظارت و کنترل بیشتر و نیز رعایت نظم و امنیت در هیئت‌های مذهبی امسال کاور لباسی با عنوان «پلیس‌یار محرم» طراحی شده است که با همکاری معتمدان محلات در دستور کار قرار گرفته است.

* هر هیئت مذهبی در ایام عزاداری حداقل پنج پلیس‌یار محرم دارد

وی با بیان اینکه برای هر هیئت مذهبی پنج تا 10 نفر را برای پلیس‌یار محرم در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: تا کنون در 26 هیئت مذهبی محلات پلیس حضور و در مورد رعایت پاره‌ای از مسائل خرافی نیز صحبت شده است.

یاردوستی به تذکرات مسائل خرافی در محلات اشاره کرد و گفت: برخی از مساجد تصویری از ائمه نصب کرده و یا آرم شیطان‌پرستی که توسط وهابیت در لباس‌ها و نیز نشان‌های عزاداری طراحی شده بود را ناخواسته استفاده می‌کردند که این علائم شناسایی و تذکرات به متولیان مذهبی مساجد داده شد.

وی با تاکید به اینکه عزاداری‌ها نباید موجب آزار و اذیت مردم و بیماران شود، افزود: این عزاداری‌ها برای آگاهی نسل جدید در راستای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های نظام است که تعهد اخلاقی حکم می‌کند موارد مذکور در مراسم‌های عزاداری رعایت شود.

* شناسایی 2هزار معتمد در محلات اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان یکی از موارد مهم و تأثیرگذار را شناسایی 2 هزار معتمد محلات برشمرد و گفت: از این پس گزارشات تخلفات در محلات و رسیدگی به آنها از طریق معتمدان محلات ارائه می‌شود.

وی همچنین در ادامه صحبت‌ها به دیگر برنامه‌های پلیس در ماه محرم پرداخت و تصریح کرد: تعداد 17 نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکنون برگزار شده که این روند در ماه محرم در مدارس و مساجد ادامه دارد.

* با قمه‌زنان برخورد قانونی می‌شود

یاردوستی در مورد موارد پیشگیرانه از قمه‌زنی گفت: از سه ماه پیش و با همکاری دستگاه قضا تعهد و ضمانت از افرادی که سال‌های گذشته قمه‌زنی کرده بودند در دستور کار قرار گرفت که اکنون این افراد شناسایی و متعهد به رعایت تعهد خود شده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورتی که افراد در ملاء عام مبادرت به قمه‌زنی و یا گروهی را برای این کار تشکیل دهند به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در اصفهان هیئتی به نام هیئت قمه‌زنی نداریم و پلیس روزهای هفتم تا دهم محرم در شهرهایی که بیشتر معروف به امر قمه‌زنی هستند، نیرو مستقر و کنترل و نظارت بیشتری بر عدم شکل‌گیری قمه‌زنی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول