اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان همدان:

طرح پلیس‌‌یار محرم در همدان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: به منظور ایجاد نظم بیشتر، امسال در هیئت‌های عزاداری ماه محرم، طرح پلیس‌یار محرم اجرا می‌شود.

طرح پلیس‌‌یار محرم در همدان اجرا می‌شود

رسول مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای طرح پلیس‌یار محرم در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: این افراد برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی در عزاداری محرم و به منظور ایجاد نظم با پلیس همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

وی گفت: همیاران محرم در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با پوشش و کاورهای مخصوص از ایجاد ترافیک و سد معبر دستجات در خیابان‌ها جلوگیری خواهند کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی، پیشگیری از بدعت‌های غلط و جلوگیری از ایجاد مزاحمت از اهداف این همیاران است.

به گفته وی، تعداد پلیس‌یاران محرم در هر هیئت مذهبی بستگی به میزان گستردگی آن دارد ولی به طور معمول از دو نفر تا شش نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مرادی از برگزاری جلسات مختلفی با رؤسای هیئت‌های مذهبی در خصوص ارائه اطلاع‌رسانی‌های لازم به آنها سخن راند و ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید به نکاتی مانند عدم استفاده از آلات موسیقی به غیر از طبل و سنج، عدم حمل شمایل ائمه (ع)، پایان دادن به عزاداری تا ساعت 24 و عدم ادامه عزاداری در حین نماز ظهر عاشورا توجه کافی و وافی داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه به خاطر فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر موردی از قمه‌زنی در همدان مشاهده نشده است، ابراز کرد: در صورت مشاهده این مورد، برخورد قانونی با آن انجام می‌پذیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه توصیه شده به جای قمه‌زنی، افراد در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و به همنوعان خود خون اهدا کنند، افزود: تعداد اندکی از افراد تمایل به قمه‌زنی دارند ولی همین تعداد کم نیز باید با فرهنگ‌سازی در این مراکز حضور یافته و به جای ادامه سنت غلط قمه‌زنی، خون خود را به همنوعان خود اهدا کنند و از ثواب آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/89002/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول