اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

پذیرش دانشجو برای مرکز آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر از بهمن ماه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از بهمن ماه امسال مرکز آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر با جذب دانشجو فعالیت خود را آغاز می‌کند.

پذیرش دانشجو برای مرکز آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر از بهمن ماه

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این مرکز دانشجویان در دو رشته فوریت‌های پزشکی و پرستاری پذیرش شده و تحصیل خود را با اولویت جذب نیروهای بومی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در توسعه مراکز علمی در شهرهای مختلف برنامه‌ریزی‌های میان مدت و دراز مدتی را انجام داده است، خاطرنشان کرد: دانشکده دندانپزشکی اردبیل نیز که از دو سال پیش دانشجو پذیرش کرده و محل دانشکده آن به صورت متمرکز با دانشکده پزشکی انجام می‌شود دانشجویان به زودی در ساختمان جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.

قائم مقام وزیر بهداشت از راه‌اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی برای عموم با تعرفه دولتی در کنار ساختمان دانشکده دندانپزشکی خبر داد.

پورفرضی یادآور شد: برای گسترش فعالیت این دانشکده مجوز ظرفیت تکمیلی برای دانشجویان خارج از کشور اخذ شده و در دوره اول 25 نفر پذیرش می‌شود.

این مسئول همچنین از راه‌اندازی دانشکده داروسازی و همچنین پذیرش دانشجو از بهمن ماه برای این دانشکده خبر داد و گفت: با فعالیت این دانشکده بخشی از پذیرش دانشجو به صورت بومی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جذب نیروهای تخصصی پزشکی به تعداد 47 نفر برای مناطق مختلف استان خبر داد و تاکید کرد: این تعداد پزشک متخصص در راستای اجرای طرح پزشک خانواده جذب مناطق مختلف استان می‌شوند.

پور‌فرضی به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در همین راستا 28 پزشک عمومی نیز جذب شده که این تعداد پزشک نیز در مناطق روستایی و محروم فعالیتشان را انجام می‌دهند.

وی به جذب 10 دندان‌پزشک نیز اشاره کرد و افزود: این دندانپزشکان در تخصص اطفال، لثه و همچنین گروه‌های جدید رفع عیوب دندان جذب شده و زمینه‌ساز ارتقای سلامتی در جامعه خواهند شد.

 

پزشکان عمومی هر ماه 226 بیمار را ویزیت می‌کنند

قائم مقام وزیر بهداشت میانگین تعداد نسخه‌های پزشکان عمومی این استان را 226 مورد اعلام کرد و گفت: بی‌شک با اجرای طرح پزشک خانواده این میانگین تغییر زیادی نخواهد کرد.

پور‌فرضی همچنین انتخاب پزشکان متخصص را به اختیار خود بیماران دانست و تصریح کرد: در سطح یک درمان فرد با پزشک عمومی مشورت می‌کند و پزشک بیمار را به اطبای متخصص ارجاع می‌دهد که در این مرحله انتخاب پزشک متخصص و فوق تخصص به عهده بیمار است.

به گفته وی برای تعداد بیماران پزشک متخصص سقفی وجود ندارد و شهروندان می‌توانند در این زمینه آزادانه عمل کرده و انتخاب خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول