اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

فاز نخست باند فرودگاه همدان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار همدان فاز نخست باند فرودگاه همدان به بهره‌برداری رسید و از 9 آذرماه نخستین پرواز از همدان به مقصد مشهد انجام می‌شود.

فاز نخست باند فرودگاه همدان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در افتتاح فاز یک باند فرودگاه همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 3 هزار و 700 متر مسیر فاز اول آماده بهره‌برداری است که برای فرود هواپیما‌های فوکر، ام دی و هواپیما‌های متوسط با ظرفیت 150 نفر مهیا شده است.

وی با بیان اینکه در این باند هیچ مشکلی نداریم، گفت: برج مراقبت فرودگاه همدان دومین برج مراقبت بزرگ بعد از فرودگاه امام خمینی است که 52 متر است.

استاندار همدان با بیان اینکه از 9 آذرماه نخستین پرواز به سمت مشهد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پرواز‌های همدان، مشهد برای تردد مردم آماده است و هر هفته دوشنبه و پنج‌شنبه پرواز به سمت مشهد از فرودگاه همدان صورت می‌گیرد که مردم استان همدان می‌توانند از امروز برای تهیه بلیط به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل باند فرودگاه 12 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که 10 میلیارد تومان از آن برای تکمیل فاز نخست استفاده شد و 2 میلیارد تومان نیز برای تکمیل فاز دوم باقیمانده است که اگر 200 متر باقیمانده را نیز تکمیل کنند باند فرودگاه آماده فرود هواپیماهای غول‌پیکر و اعزام حجاج است.

آزاد با اشاره به مدت زمان بهره‌برداری باند فرودگاه بیان داشت: مدت زمانی که برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده بود دو سال بود که یک سال زودتر این پروژه به نتیجه رسید و آماده بهره‌برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: برای برقراری پرواز‌های دیگر در فرودگاه همدان قرار است برنامه‌ریزی با شرکت‌های خصوصی داشته باشیم تا پرواز به عتبات عالیات، تهران، کیش و... صورت بگیرد البته شرط پرواز میزان استقبال و وجود مسافر برای این مسیر‌ها است.

استاندار همدان تأکید کرد: برای تکمیل فاز دوم باند فرودگاه، ترمینال، برج مراقبت و تجهیزات مورد نیاز 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر این اعتبار تأمین و تجهیزات نصب شود فرودگاه همدان به فرودگاه بین‌المللی تبدیل و آماده برای فرود هواپیما‌های غول‌پیکر خواهد شد و امیدواریم اعزام حجاج سال آینده از فرودگاه همدان صورت بگیرد.

وی در خصوص بزرگراه تهران ـ ساوه نیز تأکید کرد: این پروژه در قطعات مختلف آماده و 57 کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری است که با آماده شدن این بزرگراه گردنه دخان نیز حذف می‌شود.

آزاد یادآور شد: تمام اعتبارات پروژه برای تکمیل آن تأمین شده و هیچ مشکلی در خصوص اعتبار نداریم و اگر شرایط جوی خوب و یخبندان نباشد امیدواریم تا 27 کیلومتر از یک لاین باقیمانده را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت راه‌آهن تهران ـ همدان افزود: مسیر راه آن از نظر زیرسازی مشکلی ندارد و 120 کیلومتر آن بالاست‌‌ریزی شده که آماده برای ریل‌گذاری است فقط یک مشکل حقوقی با پیمانکار پروژه است که در حال حل شدن و آماده برای ریل‌گذاری است.

آزاد در خصوص مشکل تعدادی از بیمارستان‌های استان در خصوص اعتبار عنوان کرد: تعدادی از بیمارستان‌های استان مانند اکباتان، بیمارستان‌های بهار، تویسرکان و نهاوند به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه بودند که تأمین اعتبار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یک سری از تعهدات برای تأمین اعتبارات هیئت‌های مذهبی داده شده بود که با کمک سازمان تبلیغات این اعتبارات تأمین و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده شده است.

استاندار همدان به تأمین اعتبار هیئت‌های ورزشی به غیر از فوتبال اشاره کرد و افزود: 3 میلیارد تومان از اعتبارات هیئت‌های ورزشی تامین شده و تعهدات به تیم پاس به صورت کامل صورت گرفته و مشکلی ندارند.

وی در پایان سخنانش در خصوص اعتبارات مناطق توانمندسازی شده گفت: وضعیت شهر همدان به گونه‌ای است که حاشیه‌نشینی زیادی دارد که امیدواریم برای رفع این مشکل بتوانیم تأمین اعتبار کنیم.

انتهای پیام/89007/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول