اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ایمنی زمینی فرودگاه بین‌المللی ارومیه:

زنگ آماده‌باش ایمنی زمینی فرودگاه ارومیه به صدا در آمد

خبرگزاری فارس: سرپرست ایمنی زمینی فرودگاه بین‌المللی ارومیه از آماده‌باش کامل خودروهای ایمنی زمینی برای عملیات برف‌روبی فرودگاه ارومیه خبر داد.

زنگ آماده‌باش ایمنی زمینی فرودگاه ارومیه به صدا در آمد

احمد سپهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر اهمیت و حساسیت حرفه‌ ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی در فصل سرما اظهار داشت: با توجه به فصل سرمای زودرس در استان و لزوم آمادگی کامل در مقابله با حوادث احتمالی، آماده‌سازی تجهیزات فرودگاه برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و جلوگیری از تاخیر پروازها بیش از سایر روزها احساس می‌شود به طوری که از اکنون تجهیزات ایمنی زمینی فرودگاه ارومیه به صورت آماده‌باش درآمده است.

وی با اشاره به کیفیت و کمیت بارش زمستانی برف و حجم سطوح باند فرودگاه در فصل زمستان افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و وجود بارش‌های برف سنگین در استان باید در نحوه‌ اجرا و نوع عملیات به منظور بازگشایی برای تردد هواپیماها و همچنین امداد و نجات، اطفاء‌ حریق و نظارت در برقراری ایمنی پروازها با برنامه‌ریزی مناسب عمل کرد.

سرپرست ایمنی زمینی فرودگاه بین‌المللی ارومیه همچنین از افزایش تجهیزات ماشین‌آلات برف‌روبی این فرودگاه نیز خبر داد و تصریح کرد: در این راستا یک دستگاه ماشین برف‌روبی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور خریداری شده که نزدیک به 100 میلیون ریال تجهیزات برف‌روبی بر روی آن نصب شده است.

سپهری در ادامه به تجهیزات خودرویی فرودگاه بین‌المللی ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه ارومیه دارای چهار خودروی اطفاءحریق و یک دستگاه مارشالر است که با استفاده از این ظرفیت به برقراری پروازهای این فرودگاه در ایام زمستان کمک‌رسانی خواهد کرد.

سرپرست ایمنی زمینی فرودگاه ارومیه با اعلام اینکه این فرودگاه از نظر درجه بندی در کت هفت فرودگاهی قرار دارد،‌ تصریح کرد: در صورت لزوم فرودگاه ارومیه به کت هشت نیز ارتقاء می‌یابد. (منظور از کت در فرودگاه‌ها نوعی درجه است که هرچه به اعداد بزرگ‌تر نزدیک شود پروازهای بزرگ با اطمینان بیشتری در آن فرودگاه انجام می‌شود.)

سپهری ادامه داد: با توجه به قرارگیری فرودگاه ارومیه در کت هفت فرودگاهی، تمام دستگاه‌های موجود در فرودگاه بین‌المللی ارومیه برای انجام عملیات برف‌روبی و زمستان‌گذرانی از آمادگی صد درصدی برخوردارند.

گفتنی است؛ فرودگاه ارومیه در طول هفته 42 پرواز رفت و برگشت به تهران و مشهد دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول