اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد

صدور مجوز استاندارد برای 85 درصد شهر‌بازی‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور مجوز برای 85 درصد دستگاه‌های شهر بازی در استان اردبیل بر اساس استاندارد کشورمان خبر داد.

صدور مجوز استاندارد برای 85 درصد شهر‌بازی‌های اردبیل

هاشم علایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: علامت استاندارد که نشان آرامش و اطمینان و ایمنی جامعه است یک حداقل محسوب می‌شود و باید ظرفیت‌های حداکثری در این زمینه مورد توجه و جلب نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد به عنوان وظیفه اصلی موظف است نظارت بر واحدهای تولیدی و مراکز عرضه و فروش کالاها را عهده‌دار بوده به طوری که یک هزار و 500 واحد در استان اردبیل زیر پوشش استاندارد ملی هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل هرگونه جعل علامت استاندارد را نیازمند بررسی و طی شدن پروسه حقوقی به عنوان یک تخلف آشکار اعلام کرد و یادآور شد: کیفیت برخی از وسایل شهر بازی در سال 87 و 88 که مشمول مقررات استاندارد اجباری شد بعد از ارزیابی نهایی و بر اساس تفاهم‌نامه وزارت کشور و سازمان استاندارد‌سازی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت.

علایی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تسهیلات شهر بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، گفت: در استان اردبیل نیز بعد از وقایع رخ داده که یک نفر از هموطنانمان کشته شدند با همراهی مسئولان سعی کردیم استانداردسازی تجهیزات شهر بازی را در اولویت قرار دهیم.

فعالیت 7 آزمایشگاه خصوصی استاندارد در اردبیل

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای اصل 44 تاکنون هفت آزمایشگاه خصوصی در استان اردبیل راه‌اندازی شده که در این آزمایشگاه‌ها تجهیزات و بسیاری از تولیدات مورد ارزیابی مبانی استاندارد قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: ما به صورت هفتگی و حتی روزانه در قالب یک چک لیست مشخص آیتم‌های نظارتی خودمان را انجام می‌دهیم و متخلفان را نیز به مراجع قضایی و دستگاه‌های انتظامی برای برخورد جدی معرفی می‌کنیم.

علایی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: در دو سال اخیر با تامین 30 میلیارد تومان در کل کشور با هدف جلوگیری از عرضه کالای غیر‌استاندارد فعالیت‌های پیشگیرانه و استانداردسازی انجام شده است که در استان اردبیل نیز در سه سال اخیر این اقدامات با هدف ارتقای شاخص‌های استاندارد انجام شده است.

انتهای پیام/62005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول