اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

55 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 55 هزار شغل پایدار در این استان ایجاد می‌شود.

55 هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی صبح امروز در کمیته اقتصادی و اشتغال شهرستان لردگان اظهار داشت: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق منویات ایشان در بخش اشتغال موضوع بسیار مهمی است که مسئولان ذی‌ربط را می‌تواند در این راستا کمک بسزایی کند.

وی افزود: با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان تهدیدات دشمن را به فرصت و ضعف‌ها را به نقاط قدرت تبدیل کرد.

شیوندی در ادامه از تصویب سند توسعه اشتغال این استان خبر داد و گفت: این سند پس از تصویب به دستگاه‌ها ابلاغ شد و مطابق آن مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه 55 هزار شغل پایدار در استان ایجاد شود. سهم لردگان از این میزان ایجاد، 15 هزار و 810 فرصت شغلی جدید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تحقق اهداف این سند باید اعتباری افزون بر 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

شیوندی با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان طبق آخرین آمارها، 3/10 درصد اعلام شده است، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که تا پایان برنامه پنجم این رقم به هفت درصد کاهش پیدا کند.

وی در ادامه به اعتبارات مشاغل خانگی این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 90 بیش از 33 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شد که بیش از 80 درصد آن جذب شد.

شیوندی افزود: روند پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری نیز ادامه دارد و برای شهرستان لردگان 6 میلیارد و 725 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بخش تعاون 6 میلیارد تومان اعتبار در سال 91 از طریق بانک توسعه تعاون از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به تعاونی‌های این شهرستان اختصاص داده شد که بیش از یک میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

شیوندی به حمایت از کارفرمایان در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه کارفرمایان از 18 درصد بیمه سهم کارفرمایان تا 10 درصد تا پایان این برنامه می‎توانند از تخفیفات بیمه‌ای استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش کارگروه توسعه کشاورزی در اشتغال‌زایی، تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند کمک بسزایی در توسعه اشتغال این استان داشته باشد.

انتهای پیام/68001/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول