اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری:

اشتغال‌زایی اولویت کاری در شهرستان لردگان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اولویت کاری در شهرستان لردگان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

اشتغال‌زایی اولویت کاری در شهرستان لردگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده صبح امروز در کمیته اقتصادی و اشتغال شهرستان لردگان اظهار داشت: بیکاری یک آفت بزرگی است و منشأ بیشتر بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری در استان مربوط به شهرستان لردگان است، افزود: این امر نشان می‌دهد که باید اولویت کاری در این شهرستان ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.

فروزنده بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در رفع مشکل بیکاری شهرستان لردگان تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات منظم و ارائه راهکارهای درست و منطقی و همکاری و تعامل می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان لردگان اشاره کرد و افزود: محور مواصلاتی شهرستان لردگان به یک محور شمال- جنوب تبدیل شده به طوری که آن را به آب‌های آزاد متصل می‌کند و این نشان می‌دهد که لردگان در بخش خدمات می‌‎تواند نقش مهمی ایفا کند که برهمین اساس می‌توان از این فرصت در راستای اشتغال‌زایی کمک گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه از بهره‌برداری از فولاد یک تنی سفیددشت در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای بیش از 8 هزار نفر به طور غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌‌شود.

فروزنده تصریح کرد: امید می‎رود با برنامه‌ریزی درست و منظم در پایان سال 94 نرخ بیکاری این شهرستان به هفت درصد کاهش پیدا کند.

وی بر ضرورت فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید همان حمایت از سرمایه‌گذار است و برهمین اساس باید به بنگاه‌های تولیدی در این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

فروزنده تصریح کرد: باید در راستای اختصاص اعتبارات و منابع در قسمت‌های اشتغال خانگی و خوداشتغالی و توسعه بخش کشاورزی بیشترین سهم را به شهرستان لردگان داد.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان توان سرمایه‌گذاری ندارند، اظهار داشت: برهمین اساس باید بانک‌های عامل اعتبارات قابل توجهی را در اختیار این مردم قرار دهند تا تولید و اشتغال در این شهرستان از رونق خوبی برخوردار شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بانک‌های عامل به جای پرداخت تسهیلات به بنکداران و سرمایه‌داران شخصی، به مسائل مهم از جمله پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و توسعه کشاورزی به مردم توجه بیشتری داشته باشند.

فروزنده به سند توسعه اشتغال استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سند مصوب و ابلاغ شده که با اجرای دقیق آن می‌توان مشکل بیکاری استان را برطرف کرد.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی استان از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک‌های استان باید در جذب این اعتبار تلاش ویژه‌ای داشته باشند تا به زودی شاهد تحولات مثبتی در حوزه اشتغال این استان باشیم.

انتهای پیام/68001/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول