اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای 3760 پروژه در کشور صورت گرفت

هزینه 14 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه

خبرگزاری فارس: مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور گفت: وزارت نفت در راستای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در قالب سفرهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به استان‌ها، حدود 14 هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

هزینه 14 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه

حسین شهاب‌الدین امروز در حاشیه افتتاح دانشکده نفت و گاز گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: وزارت نفت در راستای اجرای مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و هیئت دولت به سراسر کشور، افزون بر 5 هزار و 300 میلیارد ریال در قالب انجام پروژه و طرح‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هزینه کرده است.

* بهره‌برداری از پروژه‌های عام‌المنفعه وزارت نفت تا پایان دولت دهم

وی افزود: افزون بر یک‌هزار و 830 میلیارد ریال از هزینه‌های صورت گرفته در زمینه عملیاتی کردن مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و هیئت دولت در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هزینه شده است.

شهاب‌الدین با بیان اینکه حجم پروژه‌های نفت در سطح کشور بسیار گسترده و زیاد است، ادامه داد: وزارت نفت در واقع دارای سه بخش بوده که نخستین بخش همان وظایف ذاتی بوده که شامل تولید، آماده‌سازی و صادرات نفت و گاز و محصولات تولیدی است.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور ابراز داشت: وظایف مشترک بین نفت و دیگر دستگاه‌ها بخش دیگری از عملکرد نفت را به خود اختصاص می‌دهد و بخش دیگر نیز در قالب پروژه‌های عام‌المنفعه که به مردم اختصاص دارد، تعریف شده است.

شهاب‌الدین با تشریح نقش وزارت نفت در انجام امور عام‌المنفعه یادآور شد: در این حوزه افزون بر 3 هزار و 760 پروژه تعریف شده است که از این تعداد در حدود 2 هزار و 900 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته به این بخش حدود 14 هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ افزون بر 7 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: مبلغ باقی‌مانده نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی، ارائه صورت وضعیت و با توجه به داشتن وضعیت نقدینگی به تدریج پرداخت می‌شود.

شهاب‌الدین با اظهار امیدواری از اینکه تمامی پروژه‌های عام‌‌المنفعه تا پایان دولت دهم در خرداد 92 به اتمام برسند، افزود: در حال با توجه به وجود مشکلاتی در زمینه نقدینگی و نوسانات بازار، در صورتی که مشکلات برطرف شود این وعده محقق می‌شود که در غیر این صورت با یک مقدار فاصله این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

* هزینه 20 هزار میلیاردی وزارت نفت در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز و گازخیز با اشاره به پروژه‌های مشترک وزارت نفت و دیگر دستگاه‌ها گفت: عمده و مهم‌ترین پروژه‌های مشترک وزارت نفت در حوزه وظایف ذاتی وزارت راه و شهرسازی است.

شهاب‌الدین تعداد پروژه‌های نفت در حوزه راه و شهرسازی را افزون بر 41 پروژه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه‌ها در این حوزه افزون بر 20 هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان افزون بر 5 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد و مابقی نیز در قالب برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول