اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علم الهدی در مراسم ارتحال آیت الله ایازی:

نباید در مرحله فشار اقتصادی راه را گم کنیم/ دنیای استکبار مستاصل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد مقدس گفت: با این همه شدائد مختلف که استکبار برای ما ایجاد می‌کند و مساله فشار اقتصادی که بر ما تحمیل می‌کند، نباید راه را گم کنیم و نباید این مسائل ما را نسبت به نظام بدبین کند.

نباید در مرحله فشار اقتصادی راه را گم کنیم/ دنیای استکبار مستاصل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت الله سید احمد علم الهدی بعد از ظهر امروز در دهمین سالگرد ارتحال آیت الله علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی که در جوار مرقد و حوزه علمیه منتسب به آن عالم بزرگ در شهر رستمکلا برگزار شد، اظهار داشت: یادواره بزرگان، علما و شخصیت‌های سازنده در جامعه، تنها یادبود و تجدید خاطره نیست، بلکه این مراسم‌ها آموزشگاه عظیمی است که نکته‌های برجسته‌ای از شخصیت‌های با فضیلت در عرصه‌های مختلف زندگی را به عنوان اسوه و الگو در قالب تابلوی رنگین جلوه می‌دهد.

وی افزود: 40 سال رسالت انسان‌سازی از یک عالم بزرگوارعامل و زاهد که در بقاع وجودی‌اش دو شخصیت برازنده و دو فرزند برومند و عالم را در برابر بینش ما نصب کرده، باید نقش برجسته‌ای باشد که همواره آن را در زندگی خود ببینیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: می‌خواهیم بدانیم محور همه این امتیازات در بیت مقدس آیت الله ایازی چه بوده است، آیا علم است یا تقوی، آیا مساله زهد است، آیا استعداد سازنده در این عالم جلیل القدر است که این همه خیرات و برکات برای اسلام داشته است؟

وی با اشاره به این حدیث پیامبر (ص) که «الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه» خاطرنشان کرد: انسان‌ها فلزهایی هستند مثل طلا و نقره، اگر می‌خواهید انسانی را ارزش‌گذاری کنید ببینید مقاومت او در برابر حوادث مختلف چگونه است، به هر اندازه که توان مقاومتش بیشتر باشد به همان اندازه ارزشمندتر است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: طلای وجودی انسان‌های ارزشمند هیچ رخوت و سستی به خود راه نمی‌دهد و کوران حوادث و فراز و نشیب‌ها و شرایط مختلف از ارزش و شخصیت او نمی‌کاهد و همواره بدون تغییر در همان قیمت و جوهره عالی باقی می‌ماند.

وی افزود: این شفافیت و این عظمت که یک شخصیت در همه حالات و لحظه‌ها حافظ جوهره اصیل خودش است به عنوان یک درس و آزمون برای مردم ما قابل تامل است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به دشمنی‌هایی که علیه ایران می‌شود، اذعان داشت: با این همه شدائد مختلف که استکبار برای ما ایجاد می‌کند و مساله فشار اقتصادی که بر ما تحمیل می‌کند نباید راه را گم کنیم و نباید این مسائل ما را نسبت به نظام بدبین کند.

علم الهدی در ادامه گفت: فراموش نکنیم چه کشوری بودیم، انقلاب کردیم و با ایثار و مقاومت 8 سال جنگ را هم پشت سر گذاشتیم، الآن روز عزت و قدرت ما است. اکنون تمام دنیای کفر و استکبار مستاصل ما شده است.

وی با اشاره به انتفاضه دوم در فلسطین و بلند شدن فریاد آزادی‌خواهی در جهان، اظهار داشت: کودکانی که تا دیروز دامنشان را از سنگ پر کرده و به سوی دشمن سنگ پرتاب می‌کردند، امروز بر سر اسرائیل موشک پرتاب می‌کنند و تا سفره استکبار جمع نشود مرد و مردانه ایستاده‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: ما در بستری زندگی می‌کنیم که سایه‌سار سلاله پیامبران بر سر ما است. حفظ جوهره اصیل ایمان و اعتقاد و مقاومت در همه شرایط، سرمایه است و اگر این سرمایه محفوظ بود ما همه چیز داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: بهشهر یک برکاتی دارد، شخصیت‌های بی نظیری در اینجا سفره انسان‌سازی را پهن کردند، آیت الله کوهستانی صاحب کرامات عالیه بود که آن موقع وقتی طلبه بودیم خیلی رسیدیم خدمت ایشان، بعد از آیت الله کوهستانی هم آیت الله ایازی نورانیت خاصی به منطقه بخشیدند و امیدواریم این برکات در اقلیم شما ادامه پیدا کند.

به گزارش فارس، آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی موسس و مدرس حوزه علمیه رستمکلا، در 26 اسفند 1380 برابر با دوم محرم 1423 در سن 70 سالگی بر اثر بیماری وفات یافت و مرقد او در جوار مسجد و حوزه علمیه رستمکلا زائران خاص خود را دارد.

مراسم امروز، یادبودی از ایشان و فرزندان بزرگوارش مرحوم حجت الاسلام محمد رضا و مرحوم آیت الله محمد جواد ایازی بود.

انتهای پیام/86001/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول