اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

واگن حمل کک در زرند با موفقیت تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه کک و قطران شهرستان زرند گفت: برای نخستین بار در ایران طراحی و ساخت واگن حمل کک در کارخانه کک‌سازی و قطران شهرستان زرند با موفقیت تولید شد.

واگن حمل کک در زرند با موفقیت تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، آرمین اسکویی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از واگن حمل کک این کارخانه اظهار داشت: کک‌سازی زرند نخستین کارخانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است و خاموشی ندارد و حدود 30 سال باید مدام در سرویس باشد.

وی بیان داشت: از سویی واگن حمل کک هر شش ماه یک بار باید تعمیرات اساسی بر روی آن صورت گیرد و فراهم کردن آن از خارج کار دشواری بود.

اسکویی افزود: در راستای سال حمایت از کار و سرمایه‌‌ ایرانی کارکنان کک‌سازی برای قطع وابستگی از کشورهای خارجی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با توجه به نیاز این کارخانه به تامین قطعات و لوازم و تجهیزات از طرف مدیریت کارخانه کک‌سازی اقدامات همه جانبه‌ای در این زمینه اندیشیده و به مرحله اجرا رسانده‌ که یکی از مهم‌ترین آنها پروژه ساخت واگن کوئنچینگ است. 

وی گفت: از مهم‌ترین قسمت‌های واگن کوئنچینگ ساخت استراکچر فلزی واگن مذکور است که به واسطه عدم وجود نقشه‌های ساخت ابتدا اقدام به آنالیز نقشه‌های مونتاژ و در مرحله بعدی استخراج کامل متریال لازم برای ساخت واگن و نهایتا معادل‌سازی متریال استخراج شده از نقشه‌ها با متریال موجود در بازار ایران و تهیه آنها شد.

اسکویی ابراز داشت: در این پروژه به علت عدم وجود ناودانی‌ها و نبشی‌های لازم با مشخصات مورد نیاز با متریال استنلس 321 برای ساخت‌، ورق با ضخامت‌های مختلف تهیه و‌ فرم داده و آماده شد.

وی افزود: این واگن وظیفه حمل کک گداخته با حرارت یک هزار و 200 درجه برای خنک شدن تا زیر برج خاموش کننده کک‌ را که پس از تخلیه سلول‌ها‌ به عهده دارد.

حمید‌رضا معمار مسئول گروه سازنده این واگن با ابراز خرسندی از موفقیت‌آمیز بودن طراحی و ساخت این واگن ‌گفت: با توجه به بحث تحریم‌ها‌ی دشمنان نظام و قطع وابستگی به خارج بر آن شدیم که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و کمک کارشناسان داخلی شرکت این واگن را بسازیم و با شعار ما می‌توانیم کار را آغاز کردیم.

وی افزود: در ساخت واگن‌ حدود 600 کیلوگرم سیم جوش استیل مصرف شده و در حدود 600 نفر روز کار بر روی آن صورت گرفته است.

معمار اذعان داشت: همچنین در مراحل ساخت با توجه به تجربه کارکنان در بهره‌برداری از واگن‌، برخی اتصالات که در روند بهره‌برداری مشکلات زیادی داشته‌‌اند، مقاوم‌سازی صورت پذیرفت.

رضا کرمی فرماندار زرند نیز با اشاره به جهش صنعتی شهرستان‌ ظرفیت بسیار بالا معادن غنی زغال‌سنگ و سنگ‌آهن ‌گفت: با اقدامات زیربنایی صنعتی که در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفته شهرستان زرند به قطب صنعتی استان و حتی کشور تبدبل می‌شود و ما شاهد به ثمر نشستن طرح‌های صنعتی هستیم‌.

به گزارش فارس، کارخانه کک و قطران شهرستان زرند نخستین کارخانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است که در زمینی به وسعت 100 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن کک متالوژی، 19 هزار تن محصولات حاصل از پالایش قطران و 125 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، 5 هزار تن بنزول و یک هزار و 100 تن گوگرد  در سال 87 به بهره‌برداری رسید‌.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول