اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه شهید ‌مدنی تویسرکان:

تامین نیروی انسانی کتابداری از نیازهای پیش‌رو است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه شهید ‌مدنی تویسرکان کمبود نیروی انسانی کتابداری و نبود نیروی خدمه بخشی از نیازهای پیش روست که امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.

تامین نیروی انسانی کتابداری از نیازهای پیش‌رو است

مریم بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه هفته کتاب زمانی برای یادآوری اهمیت و جایگاه کتاب در سبد کالاهای اصلی اجتماع است، اظهار داشت: نقش سازنده کتاب در تکامل شخصیت فردی و اجتماعی انسان ناشی از گسترش و اهمیت مکتوب آن در تاریخ جوامع بشری است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را عاملی مؤثر در پویایی جامعه دانست و افزود: هر چه سطح تفکر و اندیشه مردم از اقشار مختلف افزایش یابد بسیاری از ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها به وجود نمی‌آید.

مسئول کتابخانه شهید‌ مدنی شهرستان تویسرکان کتاب را میراثی ماندگار، پدیده‌ای اثرگذار و عنصری روشنگر در عرصه زندگی برشمرد و بیان داشت: در بیستمین هفته کتاب در سال جاری با شعار «کتاب یار ماندگار» به منظور اشاعه مطالعه مفید برنامه‌های متنوع و جذابی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی ارائه شد.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی با عنوان «من کتاب می‌خوانم»، کاریکاتور، نقاشی، عکس با موضوع «من و کتاب» در این هفته خبر داد و افزود: اجرای طرح نذر کتاب(اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی) و تشکیل کلاس‌های قصه‌گویی در بخش کودک، بازدید دانش‌آموزان مدرسه شاهد در مقطع ابتدایی بخشی از برنامه‌های اجرایی در کتابخانه‌ شهید ‌مدنی است.

بیات اضافه کرد: در هفته کتاب نمایشگاه‌ تازه‌های کتاب با 145 نسخه در قالب 138 عنوان با هدف معرفی جدیدترین کتاب‌ها و تشویق مراجعه‌کنندگان به مطالعه در کتابخانه شهید ‌مدنی برپا شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه شهید‌ مدنی شهرستان تویسرکان به عنوان قدیمی‌ترین و نخستین کتابخانه عمومی استان همدان از قدمت 48 ساله برخوردار است، متذکر شد: کتابخانه‌ شهید‌ مدنی تویسرکان در سال 43 به همت یحیی سلیمی تأسیس شد و هم‌اکنون به 17 هزار و 657 نفر از علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی در رده‌های سنی متفاوت خدمات‌ ارائه می‌دهد.

مسئول کتابخانه شهید‌ مدنی شهرستان تویسرکان مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه شهید ‌مدنی را 17 هزار و 930 نسخه با 13 هزار و 949 عنوان اعلام کرد و ابراز داشت: تعداد اعضای فعال در این کتابخانه یک هزار و 308 نفر هستند که به تفکیک 538 عضو برادر و 785 عضو خواهر را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در کتابخانه شهید ‌مدنی بخش مطالعه کودک مجزا از بخش بزرگسالان است، اذعان کرد: بخش کتابخوانی کودک متناسب با روحیه و شرایط سنی این قشر از مخاطبان کتاب چینش شده و منابع غنی، متنوع و جذابی را در خود جای داده است.

بیات ادامه داد: تعداد یک هزار و 182 نسخه و یک هزار و 90 عنوان کتاب‌ کودک در کتابخانه شهید ‌مدنی برای پاسخگویی به نیاز مطالعاتی این بخش از مخاطب کتابخوانی تهیه شده و در دسترس آنها قرار دارد.

وی افزود: کتابخانه شهید مدنی شامل بخش‌های مختلفی چون؛ سالن مطالعه، کافی‌نت (بخش اینترنت اعضا)، مرجع، مخزن کتابخانه، نشریات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و...، آرشیو مجلات و روزنامه‌ها، اتاق مطالعه کودک، نمازخانه، کتاب‌های کمک درسی متشکل از کنکور دبیرستانی و دانشگاهی می‌شود.

مسئول کتابخانه شهید مدنی‌ شهرستان تویسرکان در خصوص تعداد مراجعه‌کنندگان به این کتابخانه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 991 نفر خواهر و یک هزار و 936 نفر برادر به این کتابخانه برای دریافت کتاب‌های مورد نیاز در همه حوزه‌ها مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه شهید ‌مدنی برای دسترسی آسان اعضا و مراجعه‌کنندگان به فضای اطلاعاتی علمی مجازی به سیستم اینترنت پر سرعت مجهز است، اظهار داشت: در این بخش دانش‌پژوهان در عرصه‌های مختلف علمی و ... می‌توانند از بخش نمایه نشریات که شامل مقالات چاپ شده در نشریات کشور است، استفاده کنند.

بیات از اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه شهید ‌مدنی خبر داد و گفت: هر عضو می‌تواند کتاب‌های مورد نظر خود را که در کتابخانه موجود نیست سفارش داده و پس از مدت کوتاهی آن را از کتابخانه‌ دریافت کند.

وی رشد شاخص‌های فرهنگی را در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی برای تکامل‌آفرینی فردی و اجتماعی افراد یک جامعه دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌ها بهترین سنگر فرهنگی در رویارویی با هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان در جنگ نرم است، پس می‌طلبد نگاه مسئولان به این کانون و محفل آکنده از محتوای ارزشی جدی‌ و راهبردی باشد.

مسئول کتابخانه شهید مدنی تویسرکان در پایان سخنانش افزود: کمبود نیروی انسانی کتابداری و نبود نیروی خدمه بخشی از نیازهای این کتابخانه است که امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.

انتهای پیام/89010/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول