اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، تأمین‌کننده بودجه برنامه‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود بودجه کل برنامه‌های فرهنگی کشور را می‌توان از درآمد وقف و موقوفات تأمین کرد.

نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، تأمین‌کننده بودجه برنامه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز در جمع مبلغان اعزامی به امامزادگان استان در ماه محرم، با بیان اینکه رسالت ما در اوقاف این است که فرهنگ وقف و امامزادگان را در جامعه ترویج کنیم، اظهار داشت: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود بودجه کل برنامه‌های فرهنگی کشور را می‌توان از درآمد وقف و موقوفات تأمین کرد.

وی تشویق و ترغیب مردم به پرداخت حق و حقوق موقوفات، ایجاد موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه و معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم را از جمله وظایف مبلغان در ایام محرم و صفر دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بیش از 50 درصد موقوفات استان مختص برپایی عزاداری و روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) است، افزود: واقفان خیراندیش با وقف اموال خود نهضت عاشورا را زنده نگه داشتند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه موقوفات امام حسین(ع) نقش بسزایی در زنده نگه داشتن نهضت و فرهنگ عاشورایی داشتند، تصریح کرد: این مهم بیانگر این امر است که اگر موقوفات احیا شوند می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگسازی جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول