اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حقوق دانشگاه کردستان:

نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش نیازمند تلاش همگانی است

خبرگزاری فارس: استاد حقوق دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه صلح و سازش جزو فرهنگ اصیل مسلمانان است، گفت: برای نهادینه کردن این مهم در جامعه نیازمند تلاش همگانی و برنامه‌ریزهای دقیق هستیم.

نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسنعلی بختیاری پیش‌ازظهر امروز در نخستین همایش تخصصی نقش وکلا در صلح و سازش که با حضور وکلا، قضات و دانشجویان رشته‌های حقوق دانشگاه‌های استان و نیروهای نظامی و انتظامی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون مسئله صلح و سازش در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده و در این راستا نیز قانونی تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه نوع رفتار و برخورد مردم کشورمان نسبت به 40 سال گذشته از نظر اخوت و برادری در هنگام دعوا و اختلافات فرق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دل انسان‌های 40 سال گذشته نسبت به عصر کنونی نرم و ملایم‌تر بود.

بختیاری با اشاره به اینکه خشونت یکی از عناصر فرهنگی جامعه ماست، تصریح کرد: خشونت و مشکلات روانی زندگی ما را در بر گرفته و رفتار اجتماعی ما نسبت به 40 سال گذشته دگرگون شده است.

وی با تاکید بر اینکه عنصر اولیه سازش، گذشت طرفین است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که فقط خود را ببینم و حق را از آن خود بدانیم امکان صلح و سازش وجود نخواهد داشت.

این استاد حقوق دانشگاه کردستان در ادامه با اشاره به وجود اختلافات در بین سه قوا گفت: در دو سال اخیر در بین سه قوا به خاطر مسائل کشور اختلافات بوجود آمده است به طوری که رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی بر وحدت سه قوا با همدیگر تاکید داشتند و اختلافات آنان را خیانت به ملت و مردم عنوان کردند.

وی در پایان بر فراهم کردن فضای آرام و نرم در جامعه برای تحقق صلح و سازش تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بیشتر مردم در جامعه کنونی در هنگام دعوا و اختلافات تن به سازش و صلح نمی‌دهند که امیدواریم با بسترهای مناسب دستگاه قضایی فضای اخوت، دوستی و برادری در جامعه حاکم شود تا ریشه بسیاری از اختلافات از بین برود.

انتهای پیام/79005/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول