اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نشر کتاب و تعداد ناشران ضعیف است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه این استان در زمینه وجود ناشر بسیار عقب است به طوری که طبق گزارش فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها سه ناشر فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نشر کتاب و تعداد ناشران ضعیف است

غلام‌علی رضوانی در حاشیه مراسم رونمایی از 20 کتاب چاپ شده کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه اول سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: کتابی می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد که به نیازهای مختلف مردم و جامعه پاسخ دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر چه دنیا با پیشرفت‌های چشمگیری که داشته وسایل ارتباطی و اطلاعاتی زیاد و متنوعی را خلق کرده است ولی واقعیت آن است که هیچ منبع اطلاعاتی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مشکلات و محدودیت‌های خاص خود را دارد گفت: کسب اطلاعات و اخبار از فضای مجازی نیز جایگزین کتاب نمی‌شود.

رضوی ادامه داد: دنیا با همه پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌اش، خود را بی‌نیاز از کتاب نمی‌داند و بدون شک کشور ما نیز اینگونه است.

وی یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلفی با کم‌کاری‌هایی رو به رو بوده است که امید است با تلاش همه مسئولان شاهد افزایش زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه کتاب و فرهنگ باشیم.

این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد به 20 کتاب منتشر شده در شش ماهه اول سال در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه ناشران نقش مهمی در رونق چاپ کتاب دارند، گفت: متاسفانه این استان در زمینه وجود ناشر بسیار عقب است به طوری که طبق گزارش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها سه ناشر فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی عنوان کرد: نویسندگان به نیازهای علمی و معنوی مردم در خلق آثارشان توجه کنند و همواره بدانند که اثری در جامعه مفید است که به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهد.

رضوی از نویسندگان کهگیلویه و بویراحمدی خواست تا در آثار بعدی نگرش عمیق‌تری در محتویات اثر و کتاب خود داشته باشند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در دسترس بودن کتاب را از ویژگی‌های مهم آن برشمرد و ادامه داد: ایجاد کتابخانه‌های باز اقدامی ارزشمند است که می‌تواند وقت‌های پرت و مرده مردم را در سفر و اتوبوس و صف به کسب علم و دانش بگذراند.

وی آثاری چون کتاب و پدیدآورندگان آن‌ها را تا نسل‌های نسل، ماندگار خواند و تصریح کرد: این افراد همواره در ذهن نسل‌های متمادی باقی خواهند ماند.

* بی‌انصافی‌های زیادی نسبت به دولت صورت می‌گیرد

رضوی در ادامه صحبت‌هایش گریزی به عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه نشر و کتاب زد و تاکید کرد: در این دو دولت کشور ما در همه شاخص‌ها رشد داشته است.

این مسئول دولت دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با دفاع از عملکرد همکارانش ابراز داشت: متاسفانه بی‌انصافی‌ها و ناسپاسی‌های زیادی به این دولت روا داشته می‌شود که به هیچ عنوان شایسته این دولت نیست.

وی گفت: گاهی این بی‌انصافی‌ها و قدرنشناسی‌ها از سوی اشخاص و نهادهایی صورت می‌گیرد که دولت انتظار آن را ندارد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه این‌ها در حالی است که کشور برای حرکت به جلو به همدلی و وحدت نیاز دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول