اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین:

ایران باید مرجع علمی جهان شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان با جهاد علمی می‌توانند ایران را به مرجعیت علمی در جهان تبدیل کنند.

ایران باید مرجع علمی جهان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در همایش تجلیل از دانش‌آموزان فرهیخته علمی استان قزوین که در کانون کوثر آموزش‌ و پرورش برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی باید به عنوان مرجعیت علمی در جهان مطرح باشند»، اظهار کرد: آنان با تلاش و جهاد علمی می‌توانند این هدف را محقق کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استان قزوین در رقابت‌های علمی رتبه‌های برتر را کسب کردند، ابراز کرد: این دانش‌آموزان با ادامه فعالیت علمی می‌توانند زمینه جهش علمی را در کشور فراهم کنند از این رو باید آنان در این مسیر که گام برداشته‌اند، مصمم‌تر باشند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که رتبه‌های برتر علمی را در عرصه رقابت کسب کردند، در آینده در این عرصه نسبت به دانش‌آموزان دیگر موفق‌تر هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف علمی در کشور موفقیت‌های خوبی کسب کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان که در کنکور رتبه‌های برتر را کسب کردند گام بسیار مهمی را در مسیر علم و دانش برداشتند، اذعان کرد: آنان با کسب این رتبه‌ها در گام نخست این مسیر هستند و باید برای ادامه مسیر بیشتر تلاش کنند تا در زمینه‌های مختلف علمی به موفقیت‌های خوبی برسند.

حبیبی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی با همت مضاعف توانستند موفقیت‌های بزرگی را در دنیا کسب کنند، بیان کرد: اکنون نیز دانش‌آموزانی که در کنکور رتبه‌های برتر را کسب کردند باید آنان را الگوی خود قرار دهند تا همانند آنان موفق باشند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دانشجویان با جهاد علمی موجب درخشش ایران در زمینه‌های مختلف علمی شده‌اند، اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز که در کنکور رتبه‌های برتر را کسب کردند و در مرحله نخست فعالیت علمی در دانشگاه هستند، باید برای موفقیت بیشتر علمی این کشور در جهان همت مضاعف‌ کنند.

وی با اشاره به به ساخت و پرتاب ماهواره‌ها توسط دانشمندان ایرانی ابراز کرد: این دانشمندان به راحتی ماهواره‌ پرتاب نمی‌کنند بلکه در کسب این موفقیت، مجاهدت‌های علمی بسیاری توسط آنان شده است بر این اساس باید دانش‌آموزان و دانشجویان برای کسب همانند این موفقیت‌ها بیشتر در عرصه علمی تلاش کنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی خوبی بین دانش‌آموزان و دانشجویان استان قزوین است، اذعان کرد: با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان توسعه و پیشرفت کشور را دو چندان کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نخبگان قزوینی که در هر مرحله علمی موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند، باید هویت ایرانی و ملی خود را هرگز فراموش نکنند و خودشان را متعلق به دین اسلام و این کشور بدانند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این دانش‌آموزان نیز خودشان را متعلق به استان قزوین بدانند و در آینده برای توسعه و پیشرفت این استان و ایران گام‌های خوبی بردارند تا موجب توسعه هنری، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی کشورشان شوند.

انتهای پیام/77009/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول