اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد

تمایل اساتید خارجی برای همکاری با پژوهشکده رویان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر پژوهشگاه رویان به جایی رسیده که اساتید خارجی مایلند برای فرصت مطالعاتی به این مرکز بیایند و دستاوردهای این نهاد را مورد استفاده قرار دهند.

تمایل اساتید خارجی برای همکاری با پژوهشکده رویان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی، محمدحسین یادگاری در جمع اعضا و کارکنان جهاد دانشگاهی استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه نمونه خارجی محصولات تولیدی داخل را هم در کنار آن‌ها به نمایش خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه جهان‌بینی فرهنگی، اساس پیشرفت است، افزود: اندیشه و ارزش انقلابی و اسلامی باید مبنای امور باشد چنانکه جوانان ما با همین بینش و تفکر در دفاع مقدس پایداری کردند و افرادی مانند سعید کاظمی‌آشتیانی با تمسک به فرهنگ قرآنی به درجه‌ای از علم رسیدند که در دنیا زبانزد شد.

یادگاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان‌شمالی افزود: در فعالیت‌های علمی، دو عنصر ظرفیت علمی و جرات علمی بدون نوآوری به جایی نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: آن چیزی که می‌تواند به عنوان اصل و اساس پیشرفت به عنوان ابزار کار علمی در تمدن جامعه اثرگذار باشد وجود فرهنگ و جهانی‌بینی اسلامی است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: پیشرفت بدون فرهنگ ارزشی و دینی، همین است که در دنیای کنونی، کشورهای غربی از نظر علمی پیشرفت کرده‌اند اما به علت نداشتن این پشتیبانی، علمشان در جهت استثمار و استعمار ملت‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: با پشتوانه ارزشی، می‌توانیم به درجه‌ای از علم برسیم و قدرتی پیدا کنیم که ره صد ساله را یک شبه بپیماییم و می‌توانیم ادعا کنیم پیشرفت کنونی جهان غرب نیز نشات‌گرفته از پیشرفت‌های اسلامی در تمدن‌های گذشته است و بهره‌گیری از علم افراد شاخص مسلمانی چون زکریا و ابوعلی سینا و افرادی از این قبیل است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، آینده روشنی را در پیشرفت علمی دارد، افزود: منابع علمی جهان اعلام کرده‌اند که تولیدات ایران در منطقه رتبه نخست را به خود اختصاص داده چنانکه در جهان کنونی رتبه 15 جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پژوهشگاه رویان به جایی رسیده است که اساتید خارجی مایلند برای فرصت مطالعاتی به این مرکز بیایند و دستاوردهای این نهاد را مورد استفاده قرار دهند.

یادگاری اظهار کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی توانسته‌اند فرستنده اف‌.ام 10 کیلووات را طراحی کنند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم همان‌گونه که دستاوردهای علمی‌مان موجبات جلب پژوهشگران دنیا را فراهم نموده در زمینه‌های فرهنگی نیز طوری عمل کنیم که دستاوردهای علمی آن توجه محافل و شخصیت‌های فرهنگی را جلب کرد.

یادگاری همچنین با بیان اینکه پایه‌گذاری جهاد دانشگاهی براساس تقواست و پشتوانه آن ارزش‌های انقلابی است، گفت: باید این امر تداوم پیدا کند و هدایتگر فعالیت‌های بعدی جهاد دانشگاهی باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی را حفظ کرده و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی جمهوری اسلامی، باید بر اساس بینش ارزشی و ولایتمداری حفظ شود.

وی تصریح کرد: پشتوانه علمی در جهاد دانشگاهی باید پشتوانه دینی و مذهبی باشد و پشتوانه‌های ارزشی باید در این نهاد حفظ شود.

یادگاری یادآور شد: جهاد دانشگاهی متعلق به شخص، گروه و دسته خاصی نیست بلکه هر کسی که وارد این نهاد انقلابی می‌شود باید خدمتگزار باشد ضمناً باید فرهنگ دینی و ارزشی و ولایتمداری این نهاد در جامعه در بین دانشجویان و حوزویان جاری و ساری شود.

وی در پایان با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا  گفت: این انقلاب توسط شخصیتی وارسته با اعمالی خدامحور همچون امام راحل پا گرفت و بر این اساس باید همواره ارزش‌های او را که در راستای اهداف مقدس اسلام عزیز است، حفظ کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز گفت: نصب‌العین قراردادن فرامین قرآن، اطاعت از سیره نبوی و امامان معصوم و پیروی از دستورات رهبری مبنای کار جهادی است.

علیرضا زجاجی با بیان اینکه اساس فرهنگ، تمسک به قرآن و عترت طاهره است ادامه داد: آن چیزی که تفکر جهادی را در جهاد دانشگاهی تداوم می‌دهد، تمسک به قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بر اساس ماهیت فرهنگی خود حیات دارد، تصریح کرد: حفظ ارزش‌ها، مبنای کار این نهاد انقلابی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی گفت: افتخاری است که در فاصله یک ماه پس از سفر ایشان در این منطقه حضور یابیم و شاهد برکات سفر معظم‌له در جهاد دانشگاهی و استان باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پژوهشگاه رویان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی حاصل سه عنصر علم، ایمان و تلاش است .

زجاجی با بیان اینکه اساس جهاد دانشگاهی بر پایه دین و تقوا است گفت: فعالیت‌های فناورانه، افتخارات آموزشی، پژوهشی و اشتغال که در جاهای دیگر نیز انجام می‌شود در این نهاد توأم با فرهنگ جهادی انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی نیز در این مراسم با اشاره به قابلیت‌های این استان، گردشگری، آب و هوا و اقلیم مناسب و امنیت را از جمله ویژگی‌های آن خواند و اظهار کرد: با این وجود این استان در اکثر شاخص‌های توسعه در رتبه‌های آخر کشوری قرار دارد.

رضا شاهین‌فر تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی هم‌زمان با تاسیس استان در منطقه پا گرفت و با حداقل امکانات و با تلاش جهادگران همدل و منحصر به فرد آن ارتقاء یافت.

وی کسب رتبه برتر در اردوهای ایران مرز پر گهر، کسب عنوان مدیر نمونه جهاد دانشگاهی، رتبه دوم مدیر پژوهشی و رتبه جهادگر نمونه کشوری را از جمله افتخارات این نهاد عنوان کرد.

شاهین‌فر تصریح کرد: این نهاد در سال 87 حتی یک متر فضای فیزیکی ملکی نداشت و امروز صاحب 200 هزار متر‌مربع عرصه ملکی است و ساختمان آن در عرض یک سال و یک ماه آماده بهره برداری شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی خواستار حمایت‌ها و مساعدت‌های بیشتر مسوولان برای توسعه و ارتقای این نهاد شد.

انتهای پیام/ 63001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول