اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دینی ترکیه:

جهان اسلام نیازمند تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دینی ترکیه گفت: جهان اسلام و کشورهای دیگر، نیازمند پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای که آستان قدس رضوی در مباحث دینی، فرهنگی و تبیین و گسترش معارف اهل بیت(ع) انجام داده، است.

جهان اسلام نیازمند تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی آکسوت که به همراه جمعی از محققان و فعالان دینی کشور ترکیه از بنیاد پژوهش‌های اسلامی و مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی، موزه قرآن و گنجینه نفایس و موزه مرکزی حرم مطهر رضوی بازدید کردند، اظهارداشت: منابع مرجع و معتبر دینی در کشورهای دیگر کمتر است و آستان قدس رضوی به عنوان متولی یکی از بزرگ‌ترین نهادهای دینی باید در این زمینه اهتمام ویژه ورزیده و فرهنگ و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه سیره رضوی را در سراسر جهان اسلام گسترش دهد.

* پیوند ناگسستنی قرآن و عترت

وی ضمن تشکر از نگه‌داری قرآن‌های منتسب به ائمه‌اطهار(ع) و دیگر قرآن‌های نفیس در موزه قرآن حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که در کنار مضجع منور حضرت رضا(ع) موزه‌ قرآن برپا شده و این خود نشان دهنده پیوند ناگسستنی بین قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

این فعال دینی ترکیه با اشاره به گسترش فضاهای اماکن متبرکه حرم مطهر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: موفقیت‌ها و پیشگامی این آستان قدس مقدس در حوزه‌های مختلف، نشان از وجود مدیریتی دینی و مدبرانه حاکم بر این مجموعه است.

آکسوت، به لزوم حضور فعال آستان قدس رضوی در فضای مجازی تأکید کرد و ابراز داشت: با گسترش فعالیت‌های مجازی و فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در جوامع مختلف، آستان قدس رضوی نیز بایستی بیش از پیش به این موضوع اهمیت ویژه ورزد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول