اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی یک خانواده اراکی

گنجینه‌ای نفیس از تمبر به آستان قدس رضوی اهدا شد

خبرگزاری فارس: گنجینه‌ای بالغ بر پنج هزارقطعه تمبر و بیش از 100 برگ اسکناس توسط یک مجموعه‌دار اراکی به گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

گنجینه‌ای نفیس از تمبر به آستان قدس رضوی اهدا شد

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان     کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،  محمدحسین یزدی‌نژاد مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات این سازمان اظهار کرد: در میان تمبرهای این مجموعه که توسط آقای روح‌الله شهبازی‌فرد و همسرش خانم کبری ولی‌زاده به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد، تمبرهای ارزشمندی نظیر میلاد نبی(ص)، فتح مکه، روز جهانی قدس، عید قربان، شهید حاج آقا مصطفی خمینی، علامه امینی، امیرکبیر و آثار و بناهای تاریخی وجود دارد که از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند است.

یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پالایشگاه آبادان،آرامگاه دانیال نبی، آرامگاه کوروش کبیر، بنای تخت‌جمشید، آرامگاه حافظ، نمای کاخ گلستان، تصایر برخی از اسکناس‌های اهدایی است.

وی با بیان اینکه بر روی اسکناس‌های دوره پهلوی کتیبه جمهوری اسلامی و بر روی چهره پهلوی دوم تصویر سورشارژ دیده می‌شود، افزود: این گنجینه جالب و دیدنی پس از ثبت در گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی؛ در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد. 

واقف و اهداکننده این مجموعه جذاب و دیدنی انگیزه خود را عشق و ارادت به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) عنوان کرد و گفت: من و همسرم نذر کرده بودیم که این مجموعه را وقف بارگاه حضرت رضا(ع) نمائیم و اکنون خوشحالیم که این نیت تحقق پیدا کرد. 

شهبازی‌فرد خاطرنشان کرد: خوشحالم که این آثار در موزه حضرت رضا(ع) برای نسل‌های بعد حفاظت و نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه آستان قدس رضوی بسیار غنی است افزود: این موزه بازدید کننده زیادی دارد و در آثار اهدایی به موزه آستان قدس رضوی اسامی اهداکنندگان خارجی را دیدم.

گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از 600 هزار قطعه انواع تمبر از 240 کشور جهان و مستعمرات سابق جهان، در ایران از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و مورد توجه بسیاری از مجموعه‌داران تمبر و اقلام پستی است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول