اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد

ممنوعیت ورود انتخابات به منابر محرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مبلغان در جریان عزاداری‌های محرم باید از ورود به بحث انتخاباتی پرهیز کرده و تنها به تبیین آرمان‌ها بپردازند.

ممنوعیت ورود انتخابات به منابر محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات که در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد‌ اظهار داشت: مکتب اهل بیت(ع) نجات‌بخش تمام بشریت و راه‌حل تمام مشکلات کنونی جهان است که هر کس با آن انس پیدا کند، اهل سعادت خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود تمام تبلیغاتی که اردوگاه استکبار علیه شیعه انجام می‌دهد مشاهده می‌شود که گرایش به مکتب اهل بیت(ع) روزبه‌روز در دنیا گسترش پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: علت فشارهای مستکبران به ایران اسلامی و دیگر شیعیان در جهان همین اقبال روزافزون مردم دنیا به مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اقبال برخی از متفکران و فیلسوفان غربی به مکتب تشیع افزود: البته جامعه شیعه نتوانسته حقیقت مطلب را در رفتار خود متجلی کند اما همین که تا امروز توانسته با وجود تلاش تمام ستمگران به حیات خود ادامه دهد، نشانه همراه بودن دست قدرت الهی با این مکتب است.

اسکندری با اشاره به اینکه جامعه شیعی امروز به امام‌شناسی نیاز مبرم دارد اظهار داشت: اگر جامعه شیعی از امام غایب خود اطاعت کند، به بهترین جایگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به حساسیت مراکز علمی در آمریکا نسبت به شیعه اضافه کرد: زبده‌ترین پژوهشگران در این مراکز در حال تلاش برای شناختن زوایای پنهان جامعه شیعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با وجود تمام فشارها، چشم‌انداز بسیار روشنی در پیروی از مسیر اهل بیت(ع) وجود دارد و اگر این مسیر با جدیت ادامه پیدا کند، آینده از آن پیروان این مکتب خواهد بود.

وی با بیان اثراتی که شیعه تاکنون توانسته بر سرنوشت جهان بگذارد ادامه داد: تا شیعه به میدان نیامده بود، آمریکا در تمام عرصه‌ها یکه‌تازی می‌کرد و اسرائیل سدی نفوذناپذیر محسوب می‌شد.

اسکندری ابراز داشت: امام خمینی(ره) شیعه را به عرصه آورد و شرایطی فراهم کرد که امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند این مکتب را نادیده بگیرد.

وی مدل ولایت فقیه را یک مدل حکومتی بی‌نظیر دانست و افزود: در نظام‌های مدیریتی عالم چنین چیزی سابقه ندارد که حاکم با فاصله گرفتن از تقوا و عدالت به خودی خود از حکومت عزل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه عاشورا راه رسیدن به حقیقت شیعه است اظهار کرد: اگر از معارف اهل بیت(ع) شناخت داشته و خودمان عامل به این معارف باشیم، می‌توانیم مشکلات جامعه را به وسیله آن حل کنیم.

وی مطالعه و تفکر قبل از سخنرانی را از موضوعات مهم در زمینه عزاداری‌های محرم دانست و ادامه داد: اقناع مخاطب مهم‌ترین موضوعی است که باید در جریان عزاداری‌ها اتفاق بیفتد.

اسکندری اظهار داشت: نماز یکی از موضوعاتی است که باید در ایام محرم به آن توجه ویژه داشت و در این زمینه هنوز نقص‌هایی دیده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کلی نماز در استان قم گفت: باید در زمینه ترویج نماز در درون خانواده‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد تا نوجوانان از مدرسه و دیگر محیط‌ها که به خانه برمی‌گردند از نماز دور نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مشکلات اقتصادی که اکنون در جامعه وجود دارد اظهار داشت: مردم به خاطر گرانی از دولت دلخور هستند و در این میان روحانیون در مساجد علاوه بر حمایت از مردم در این زمینه باید به حفظ آرامش جامعه کمک کنند.

وی بخشی از مشکلات اقتصادی را معلول ناکارآمدی مدیریت دولت دانست و افزود: شأن روحانیت بالاتر از این است که این ناکارآمدی‌ها را توجیه کند اما اگر در منبرها مسائلی مطرح می‌شود، به خاطر حفظ مصالح عمومی کشور و آرامش در جامعه است.

اسکندری عنوان داشت: روحانیت در جریان تبلیغ در دو ماه محرم و صفر علاوه بر اینکه باید موضع خود را در حمایت از مردم حفظ کند، نباید بنزین در آتش اقتصادی که دشمن در جامعه پرورانده بریزد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون در جریان عزاداری‌های محرم باید از ورود به بحث انتخابات پرهیز کنند ادامه داد: باید تنها آرمان‌ها را برای مردم تبیین کرد و از ورود به بحث‌های سیاسی پرهیز داشت.

انتهای پیام/78006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول