اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

محرم ماه ولایتمداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند از ماه محرم به عنوان ماه بصیرت و ولایتمداری یاد کرد و گفت: ظرفیت ماه محرم و پتانسیل‌های موجود در آن را می‌توان به گونه‌ای دید که برای ماه‌های بعدی سال برنامه‌ریزی کرد.

محرم ماه ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی پیش از ظهر امروز در پنجمین شورای فرهنگ عمومی نهاوند اظهار کرد: آسیب‌ها و چالش‌ها در هر منطقه و شهرستان با دیگر مناطق فرق دارد زیرا در هر شهرستان مردمانی با آداب، رسوم و سنن خاص خود زندگی می‌کنند بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود تا در راستای تقویت آداب و رسوم مثبت در شهرستان دستاوردهای خوبی حاصل کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت، از ماه محرم به عنوان ماه بصیرت و ولایتمداری یاد کرد و عنوان کرد: ظرفیت ماه محرم و پتانسیل‌های موجود در آن را می‌توان به گونه‌ای دید که برای ماه‌های بعدی سال برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: در ماه محرم میزان ارتکاب به جرائم به مراتب کمتر از دیگر ایام سال است که این نشان‌دهنده اهمیت دادن مردم به فرامین دین مبین اسلام و دلدادگی آنها نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی مطالعه دقیق ابعاد ماه محرم و قیام خونین عاشورا را خواستار شد و ابراز داشت: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل واقعه کربلا و قیام عاشورا ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر توسط حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش بود.

مغیثی با بیان اینکه توجه به گسترش و ترویج این دو فریضه الهی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: مدیران، نخبگان و معتمدان اثرگذارترین افراد به عنوان الگوهای مناسب رفتاری و گفتاری در جامعه‌ هستند بنابراین آنها می‌توانند در ترویج فرهنگ عمومی سهیم باشند.

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز در این نشست از آمادگی فضای عمومی شهرستان نهاوند برای برپایی هر چه باشکوه مراسم عزاداری و اجرای برنامه‌های جانبی در ایام دهه نخست ماه محرم خبر داد و گفت: توصیه ائمه، امامان و آیات و روایات بر اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر است زیرا اگر این دو فریضه الهی به درستی و بدون افراط و تفریط در جامعه اجرا شوند بخش زیادی از انحرافات، جرائم و مشکلات در جامعه به خودی خود رفع می‌شود.

خدایار ظفری به بهره‌گیری از ظرفیت‌ روحانیان در طول ایام سال به ویژه در ماه محرم اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان نهاوند 240 هیئت مذهبی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 180 مسجد در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد که تلاش شده است امسال هر هیئت عزاداری و هر مسجد دارای یک روحانی باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند جوان محور بودن برنامه‌های محرم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از آن جایی که دشمن سعی دارد با انواع برنامه‌های مغرضانه خود جوانان ایران اسلامی را از هویت دینی دور کند بنابراین روحانیان و مبلغان باید در اجرای برنامه‌ها جوانان را مد نظر قرار داده و از نظرات و پیشنهادات و حتی انتقادات آنها استفاده کنند زیرا این یکی از اهداف شورای فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام/89016/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول