اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

طرح مطلع مهر در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به طراحی طرح ملی مطلع مهر گفت: مقدمات اجرای این طرح در حال آماده‌سازی است.

طرح مطلع مهر در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان استان زنجان با مرور مصوبات جلسه قبلی کارگروه اظهار داشت: مقدمات اجرای طرح غربالگری زنان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال فراهم شدن است.

وی از تعدیل درس تنظیم خانواده که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، خبر داد و افزود: این درس به سمت بهداشت باروری سوق داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به تدوین طرح ملی مطلع مهر در دفتر امور خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این طرح به دنبال افزایش میزان طلاق در کشور طراحی و تدوین شده است.

وی از سه برابر شدن طلاق در دنیا طی 40 سال گذشته خبر داد و گفت: پژوهش‌ها نشان از وقوع 50 درصد از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی زوج‌ها آن هم به دلیل عدم وجود تفاهم روی می‌دهد.

آوازه اضافه کرد: در حال حاضر 124 هزار زوج شاغل در کشور در پنج سال نخست زندگی خود به سر می‌برند.

وی افزود: آماری از زوج‌هایی که از تشکیل زندگی آنها پنج سال می‌گذرد در استان زنجان وجود ندارد و این آمار باید تهیه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به افزایش آمار طلاق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اضافه کرد: آمار طلاق در شش ماهه نخست سال جاری در همه مناطق استان به غیر از خرم‌دره افزایش یافته است.

وی نکته قابل تامل در افزایش آمار طلاق را کاهش آمار ازدواج در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته عنوان کرد.

آوازه با بیان اینکه طرح ملی مطلع مهر در دو مرحله اجرا می‌شود، اضافه کرد: مرحله مقدماتی طرح برای زوج‌های شاغل و مرحله دوم برای عموم مردم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ملی مطلع مهر با سه محور آموزشی به زوج‌ها ارائه می‌شود که شامل روانشناسی و روابط بین فردی، روابط سالم زناشویی و احکام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان خبر داد و گفت: در طرح آموزشی مطلع مهر 71 هزار نفر باید آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی مطلع مهر باید با حضور 50 نفر تشکیل شود، اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی تدوین شده، روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

آوازه دستگاه‌های اجرایی را مسئول برگزاری کلاس‌های آموزشی مطلع مهر اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز طرح هم باید از طریق دستگاه‌ها تامین شود.

وی زمان آغاز دوره‌های آموزشی برای زوج‌ها را دی ماه اعلام کرد و افزود: اجرای موفق طرح، نیاز به همکاری ارگان‌ها دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان از تدوین طرح حجاب و عفاف خبر داد که در وزارت کشور تدوین شده است و آموزش و پرورش مسئول اجرای آن است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد طرح حجاب و عفاف گفت: این طرح در 9 مرحله اجرا می‌شود که اجرای هر مرحله اهدافی را در بر دارد.

انسیه ابوالبصیری طرح حجاب و عفاف را در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند مشارکت همگانی و عزم ملی است.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح عفاف و حجاب آگاه‌سازی دانش‌آموزان و مشکلات موجود در این رابطه است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان دانش‌‌‌آموزان مقطع دبیرستان را که در سن 14 تا 18 سال هستند را جامعه هدف طرح حجاب و عفاف اعلام کرد و افزود: طرح حجاب و عفاف برای 7 هزار 100 دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی تعمیق و تقویت باورها، تعیین اولویت نیازهای آموزشی و تربیتی، نسل جوان و نوجوان در حوزه عفاف و حجاب، انتخاب داوطلبان واجد شرایط برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، آموزش مربیان، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی و تربیتی احصاء شده، نظارت و ارزیابی دوره‌های برگزار شده، سنجش اثربخشی فعالیت‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ حجاب و عفاف و در نهایت برگزاری کلاس‌های تخصصی با حضور مدرسان را از مراحل اجرای طرح حجاب و عفاف عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول