اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

باران شدید تاکنون خسارتی در باشت نداشته است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت گفت: با وجود نزول رحمت الهی و بارش شدید باران در شب گذشته ضمن خوشحالی کشاورزان، زارعین و عموم مردم تاکنون خسارت خاصی اعلام نشده است.

باران شدید تاکنون خسارتی در باشت نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور صبح امروز در نشست ستاد بحران این شهرستان باشت، افزود: این بارش سنگین باعث اختلالاتی در سطح خیابان‌ها، پیاده‌روها و معابر عمومی شهر شد که با همکاری و تعامل خوب مجموعه ادارات کار بازگشایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: اولین بارش پاییزه کشاورزان و باغداران و عموم مردم را خوشحال کرد اما اطلاعات کامل از آخرین وضعیت خسارات محصولات کشاورزان ارائه نشده است.

فرماندار باشت تصریح کرد: با توجه به این‌که از سوی سازمان هواشناسی سال جاری سالی پر بارش از رحمت الهی اعلام شده است همه ادارات از هم‌اکنون آمادگی لازم برای هرگونه وقوع بحران، سیل و طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی معابر عمومی و خیابان‌ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه، تاکنون همه ادارات در وقوع حوادث ناشی از سوانح طبیعی و غیر طبیعی کوچک و نسبتاً بزرگ یار و مددکار همدیگر بوده‌اند، تاکید کرد: این تعامل و همکاری و آمادگی باید در آینده هم وجود داشته باشد.

قلی‌پور گفت: باشت که در کنار آن رودخانه بزرگ فصلی قرار دارد و شهری است که با بارندگی شدید چند ساعته با مشکل آب‌گرفتگی خیابان و طغیان رودخانه مواجه می‌شود، پیش‌بینی و پیشگیری از هرگونه احتمال حوادث از سوی همه ادارات به خصوص متولیان امر ضروری است.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های مکرر، رودخانه باشت که تهدیدکننده برای شهر است برای ساماندهی در اولویت برنامه‌ها و کارهای آب منطقه‌ای استان قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: این شهرستان دارای روستاهای پراکنده است که اکثراً در مسیرهای کوهستانی می‌باشند و بارش‌های سیل‌آسا جاده‌ها، برق، آب آشامیدنی، مخابرات و گازرسانی در آن‌ها را تهدید کرده و با مشکل مواجه می‌کند لذا اقدامات پیشگیرانه در این رابطه از سوی ادارات خدمات‌رسان بسیار ضروری است.

فرماندار باشت یادآور شد: با توجه به فصل سرما و بارندگی اکیپ‌های مختلف متشکل از ادارات در خصوص بروز هرگونه حوادث احتمالی و غیره منتظره در شهرستان تشکیل شده که در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی قرار دارند.

قلی‌پور به ادارات تأکید کرد: پروژه‌های خود به خصوص آن‌هایی که در حاشیه رودخانه هستند را بیمه کنند و برای احتمال هرگونه اقدامات پیشگیرانه جهت بروز خسارات اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی همچنین تاکید کرد: در جاهایی که پایه برق وجود دارد، مسیرهای روستایی و عشایری، آبرسانی و گازرسانی و مخابرات که در اثر بارندگی احتمالا با مشکل مواجه می‌شوند از هم‌اکنون تقویت و در این رابطه اقدامات پیشگیرانه به عمل آورده شود.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول