اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

جایگاه خانواده به طور مطلوب تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز شاهد تهاجم فراوانی از طریق ماهواره‌ها و کتب ضاله هستیم ولی نتوانستیم جایگاه خانه و خانواده را به طور مطلوب تبیین کنیم.

جایگاه خانواده به طور مطلوب تبیین شود

 حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به معیارهای مقام معظم رهبری برای دستیابی به زندگی سالم اظهار کرد: سخنان ایشان بر اساس آیات و روایات است بنابراین اطاعت از فرمایشات ایشان بر همگان واجب است.

وی خاطر نشان کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین و بهترین قوانین را به عنوان قانون بشر ارائه می‌کند که اگر به آن عمل شود کمال بشر را تضمین می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه همه قوانین در کتاب الهی مطرح شده است گفت: نقشه راهی برای هدایت انسان‌ها در کتاب آسمانی ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه 7 تا 10 هزار جلد کتاب دینی و الهی در زمینه چگونه زیستن وجود دارد گفت: کتاب‌هایی مانند سنن النبی، امالی شیخ صدوق، امالی شیخ مفید و معراج السعادت وجود دارند که پشتوانه علمی و معنوی برای انسان‌ها محسوب می‌شوند.

نجاریان‌زاده عنوان داشت: آشنایی با کتاب‌های سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) از نکات مهمی است که اگر در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم سرآمد دنیا از نظر کمال انسانی می‌شویم.

وی یادآور شد: فاصله‌ای بین ما و فهم قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) ایجاد شده که لازم است این فاصله‌ها را با بهره‌گیری از آموزش صحیح کاهش دهیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: در مدت 30 سال پس از انقلاب کمتر به خانه، خانواده و زندگی پرداخته شده است.

وی یادآور شد: تهاجمات فراوانی از طریق ماهواره‌ها، سی دی‌ها و کتب ضاله وارد می‌شود ولی نتوانستیم جایگاه خانه و خانواده را به طور مطلوب تبیین کنیم.

ارائه آموزش دینی به 10 هزار معلم

نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه‌های آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بخشی از این برنامه‌ها  در حوزه خانه و خانواده برگزار می‌شوند که در این زمینه از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر والدین در محیط خانواده به قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) عمل کنند نقش مؤثری در الگوسازی و تربیت فرزندان دارند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به برگزاری گفتمان دینی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: این گفتمان‌ها در راستای افزایش معلومات دینی و مذهبی طلاب و دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار نفر معلم آموزش و پرورش زیرپوشش آموزش‌های دینی قرار گرفته‌اند گفت: در این میان بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شده تا به اهداف مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دست یابیم.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول