اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال و در دهه محرم

آیت‌الله فاضل گلپایگانی سخنران ایام محرم در یاسوج است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت‌الله فاضل گلپایگانی سخنران ایام محرم در یاسوج است.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی سخنران ایام محرم در یاسوج است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید عبدالرشید موسوی‌متین پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویراحمد به تشریح برنامه‌های ایام محرم پرداخت و گفت: برنامه‌های متعددی برای این دهه با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اداری در نظر گرفته شده که امیدواریم اجرای خوب و در خور شأن شهیدان کربلا را داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این ایام طی هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد 600 مبلغ از استان‌های اصفهان و قم در این ایام در سطح شهرها و روستاهای استان جهت تبیین فرهنگ عاشورا حضور پیدا کنند.

*فاضل گلپایگانی سخنران ایام محرم در یاسوج است

موسوی‌متین به حضور مبلغین ویژه در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان اشاره و بیان داشت: در طول 10 شب دهه اول محرم مبلغین سرشناسی از جمله آیت‌الله فاضل گلپایگانی در یاسوج حضور دارد که شب‌ها در مسجد صاحب‌الزمان و روزها در سطح مدارس دانشگاه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی ویژگی مداح اهل بیت عصمت و طهارت را اخلاص در عمل، رعایت شئونات اسلامی و برخورد درست با مردم ذکر کرد و گفت: جهت ساماندهی مداحان در ایام محرم جلسات توجیهی به منظور رعایت اصول مهم در مداحی نیز صورت گرفته است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: فردا چهارشنبه ساعت 9 صبح جلسه توجیهی دیگری به منظور تداوم در کارها با هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود که در این هیئت‌ها تیم بازرسی جهت آسیب‌شناسی حضور می‌یابد و برای برطرف کردن آن‌ها اقدامات لازم اعمال می‌شود.

*هیئت‌های مذهبی پیشگامان در فرهنگ دینی هستند

موسوی‌متین تعداد هیئت‌های مذهبی در سطح کهگیلویه و بویراحمد را یک‌هزار و 500 هیئت ذکر کرد و گفت: با توجه به این‌که ایام محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده و با توجه به سخن امام راحل که فرموده‌اند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» باید سعی در برگزاری مفید با تاثیرپذیری بالایی داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هیئت‌های مذهبی را پیشگامان در فرهنگ دینی برشمرد و بیان کرد: این هیئت‌ها به عنوان رونق مساجد در سطح ملی مذهبی بوده که امیدواریم با ساماندهی‌های به عمل آمده در برگزاری ایام‌الله محرم دچار کاستی و نواقصات نباشیم.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول