اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

شهرستان باشت با کمبود جدی روحانی مواجه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر باشت گفت: شهرستان باشت اکنون به شدت با کمبود روحانی مواجه است.

شهرستان باشت با کمبود جدی روحانی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی عصر امروز در ستاد اقامه نماز شهرستان باشت اظهار کرد: برای هرگونه کار فرهنگی باید هزینه کرد چراکه نمی‌شود با دست خالی و از سویی نبود روحانی در فعالیت‌های فرهنگی موفق بود.

وی اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و برگزاری نماز جماعت در مدارس، ادارات و بسیاری از مساجد با کمبود امام جماعت و روحانی مواجه هستیم و در این ارتباط از طریق حوزه علمیه باید این خلأ پر شود.

وی بر موضوع اقامه نماز جماعت و برگزاری به موقع آن در مساجد، نمازخانه‌ها و مدارس و مکان‌های عمومی تأکید کرد و گفت: برای راهبردی و عملی کردن فریضه نماز و مسائل دین باید روحانی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اداراتی که دارای تعداد پرسنل و کارکنان زیادی هستند باید به فکر تامین روحانی برای اقامه نماز جماعت خود باشند، افزود: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را هم می‌توان در قالب نماز جماعت انجام داد و به نتیجه رساند.

امام جمعه باشت با بیان اینکه در مورد تقویت، ارتقا و ترویج فرهنگ نماز به خصوص اقامه نماز جماعت همه باید ایده و پیشنهاد بدهیم و برنامه‌ریزی کنیم، گفت: نماز از جمله عبادتی همیشگی است و هر روزه و به هر حالتی و در هر حالی باید انجام داد لذا اهمیت والای آن در ساختن خانواده و اجتماع و تعالی جامعه است و نباید از آن غافل شد.

عبودی نماز را عامل بازدارنده از هرگونه فساد عنوان کرد و اظهار داشت: نماز سبب کاهش فحشا، منکرات، دزدی و بسیاری از مسائل اجتماعی و عامل ایجاد و بالا رفتن ضریب امنیت می‌شود لذا هرگونه هزینه در این رابطه سرمایه‌گذاری است و بی‌توجهی از آن هم جامعه را به تباهی می‌کشاند.

انتهای پیام/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول