اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

امت اسلامی امانتدار خوبی برای پیامبر اسلام نبودند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ری‌شهری از «قرآن و عترت» به عنوان دو امانت گرانبهای ‌رسول گرامی اسلام ‌نزد امت اسلامی نام برد و گفت: متاسفانه مسلمانان در این خصوص امانتدار خوبی نبودند.

امت اسلامی امانتدار خوبی برای پیامبر اسلام نبودند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: بر اساس حدیث متواتر و معتبر ثقلین «قرآن و عترت دو امانت گرانبها و به هم پیوسته‌ای هستند که رسول گرامی اسلام (ص) به امت سپرده و از آنان خواسته است تا برپایی‌ قیامت از این دو امانت محافظت کنند».

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: با نگاه به تاریخ گذشته اسلام متوجه می‌شویم که مسلمانان درباره‌ دو امانتی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنها را به امت خود سپرده است به خوبی امانتداری نکرده‌اند و هرچند که الفاظ قرآن دست نخورده باقی ماند، ولی حقایق آن تحریف شد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در این نقطه از جهان باید کاری کنیم که میان دو امانت بزرگ پیامبر مکرم اسلام (ص) پیوستگی ایجاد شود و نخستین گام در این جهت برگزاری برنامه‌هایی چون مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه است تا با ظواهر قرآن و حدیث آشنا شده و سپس به آشنایی با حقایق آنها دست یابیم.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که در پژوهشگاه قرآن و حدیث انجام می‌گیرد، پیوند تخصصی احادیث با قرآن است تا بدین وسیله تفسیری نوین از قرآن کریم به بیان اهل بیت (ع) فراهم شود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: باید دانست در عرصه‌ قرآن و حدیث کارهای بسیاری در سطح جامعه انجام شده است، ولی در عین حال در این عرصه خیلی عقب هستیم و فعالیت در این موضوع در وهله اول بر عهده‌ حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین مسابقاتی، قرآن و حدیث از غربت نه تنها در جامعه ما بلکه از غربت در حوزه‌های علمیه نیز خارج شوند و به عنوان متون اصلی درسی حوزه‌های علمیه قرار گیرند.

انتهای پیام/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول