اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رامسر:

ترویج فرهنگ مطالعه عامل پویایی جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب عامل پویایی جامعه بوده و خیلی از بزهکارهای از جامعه رخت بر می‌بندد.

ترویج فرهنگ مطالعه عامل پویایی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در دیدار کتابداران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در فرمانداری رامسر اظهار داشت: هرچه سطح تفکر در جامعه بالا برود خیلی از ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود نمی‌آید.

وی اظهار داشت: کتابخانه‌ها باید با آغوش باز و اخلاق نیکو هر چه بیشتر جوانان را به سمت خود جذب کنند.

امام جمعه رامسر تصریح کرد: بسیاری از مشکلات جامعه به عدم آگاهی  خانواده‌ها بر می‌گردد و ما باید در بحث کتاب و کتابخوانی به حد استاندارد برسیم.

وی با اشاره به موقعیت دانشگاهی و گردشگری رامسر گفت: رامسر با 10 هزار دانشجو، حدود 10 هزار نفر دانش‌آموز و جمعیت بالای شناور گردشگران در امر کتاب و کتابخوانی نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار رامسر نیز توسعه فرهنگ کتابخوانی را ضرورت برای شهرستان دانست و اظهار داشت: ارتباط بین نهاد کتابخانه‌های عمومی با حوزه علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس باید بیش از پیش تقویت شود.

رستم زرودی افزود: رامسر شهرستانی گردشگرپذیر و دانشگاهی است و میزان تقاضای دانشجویان و حتی گردشگران برای استفاده از کتابخانه‌های عمومی بالاست.

وی افزود : در حال حاضر بدلیل کمبود نیرو کتابخانه ها تا 7 غروب خدمت‌رسانی می‌کنند این در حالی است که شیفت کوتاه شبانه برای استفاده دانشجویان یک  ضرورت است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی رامسر نیز خاطرنشان کرد: ساخت کتابخانه‌های روستایی از جمله نیازهای این شهرستان است که برای تحقق این مهم با کمبود زمین مواجه هستیم.

صفر ستوده با ارائه آمار شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان رامسر گفت: شهرستان رامسر دارای 4235 نفر عضو کتابخانه است که با توجه به جمعیت شهرستان رتبه برتر استان را دارا دارد.

ستوده بیان داشت: در حال حاضر رامسر دارای 4 باب  کتابخانه عمومی با 1755 متر مربع فضا و 76561 جلد کتاب است.

وی افزود: احداث کتابخانه روستایی در جواهرده و گالش محله در دستور کارنهاد کتابخانه‌های عمومی است که برای هر باب 100 میلیون تومان اعتبار قرار می‌دهند که در حال حاضر مشکل زمین داریم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامسر نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کارناوال کتاب را از جمله برنامه‌های بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در رامسر برشمرد.

انتهای پیام/2296/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول