اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران:

محتکران در مازندران 250 میلیون ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: در چند هفته اخیر با تشکیل 8 فقره پرونده، محتکران در مازندران 250 میلیون ریال جریمه شدند.

محتکران در مازندران 250 میلیون ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی مازندران مهدی عباسی اظهار داشت: عده‌ای سودجو و فرصت طلب با انبار کردن مواد غذایی و یا کالا‌های مورد نیاز مردم تعادل بازار را بر هم زده و سبب کمبود کالا در بازار می‌شوند.

این مقام قضایی تعزیرات حکومتی مازندران تصریح کرد: پدیده احتکار یک جرم اقتصادی است که تعدادی افراد سود جو مرتکب آن می‌شوند و این مسئله آرامش روانی مردم را بر هم می‌زند و سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: بالا رفتن نرخ ارز و تورمی که در بازار ایجاد شده باعث می‌شود که مردم با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران خاطرنشان کرد: از نظر شرع مقدس اسلام و قانون پدیده احتکار عمل خلاف و انجام آن حرام و بنا بر احادیث وارده، محتکران در نزد خداوند ملعونند.

عباسی اظهار داشت: کسانی که کالا را احتکار می‌کنند از یک سو به دشمن کمک می‌رسانند و از سوی به مردم و نظام خیانت می‌کنند و تعزیرات حکومتی با خائنان به نظام و مردم قاطعانه بر خورد می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران از تعزیر محتکران خبر داد و گفت: در چند هفته اخیر 8 فقره پرونده احتکار به شعب تعزیرات حکومتی ارسال که تعداد 7 فقره مختومه و ختم دادرسی شده و محتکران به مبلغ 249 میلیون ریال جزای نقدی، توزیع کالا به نرخ رسمی و دیگر مجازات‌های غیر نقدی محکوم شدند.

انتهای پیام/2296/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول