اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی شکایت بنیاد مستضعفان

مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان تعطیل شد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان از تعطیل شدن این مرکز آموزشی در پی شکایت بنیاد مستضعفان مبنی بر حق مالکیت ساختمان خبر داد.

مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان تعطیل شد

سیده فرزانه حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید خبر تعطیل شدن مرکز آموزش حوزه هنری تا اطلاع ثانوی، اظهار داشت: روز شنبه نامه‌ای مبنی بر تخلیه مرکز آموزش حوزه هنری استان واقع در بالکن سینما اکسین اهواز، از سوی کلانتری شماره 12 به دست ما رسید و از آنجایی که در این محل هم اکنون دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود قادر به تخلیه آن نشدیم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان و جانبازان خوزستان، بالکن شماره 2 سینما اکسین اهواز را که هم اکنون مرکز آموزش حوزه هنری استان است، جزء املاک و دارایی‌های خود می‌داند از این رو، اقدام به شکایت و تصرف این مرکز کرده است.

معاون مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان بیان کرد: روز گذشته، سوم آبان ماه تصمیم به تعطیل کردن کلاس‌ها گرفتیم و تمام کلاس‌ها و برنامه‌های این مرکز را به مدت 10 روز تعطیل اعلام کردیم که این امر موجب نارضایتی و نگرانی هنرجویان و جوانان مرکز آموزشی حوزه هنری خوزستان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پلاتوهای حوزه هنری که میزبان اجرای برنامه بازبینی دو گروه نمایشی هستند نیز با شرایط موجود تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی امکان استفاده از آنها نیست.

حسینی ادامه داد: روز گذشته، قفل‌های مرکز آموزش توسط بنیاد مستضعفان شکسته شده و این محل به تصرف آن‌ها درآمد که این اقدام از آنها دور از انتظار بود.

معاون مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول در حوزه هنری استان ادامه داد: در صورت تایید اسناد و مدارک بنیاد مستضعفان، این مسئله را می‌توان با معاوضه حل کرد و ساختمانی دیگر در اختیارشان قرار داد تا این محل همچنان به فعالیت خود در عرصه آموزش ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آموزشی حوزه هنری استان، مکانی امن و آموزشی برای هنرجویان و جوانان و پرداختن به علایق و هنر آنان است، بیان کرد: این مرکز زیر مجموعه نهاد رهبری است که به اقدامات آموزشی می‌پردازد.

حسینی خاطرنشان کرد: هدف این مرکز پرکردن اوقات فراغت جوانان پویا و توانمند و آموزش به آنان است.

به گزارش خبرنگار فارس، بعد از پیروزی انقلاب طی دستوری از سوی امام خمینی (ره)، تمام سینما‌ها مصادره و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفتند اما پس از گذشت مدتی حکمی صادر شد که این حکم چنین بود: «سینماهایی که فعال هستند اداره آن‌ها باید زیر نظر حوزه هنری برود».

در این بین بنیاد مستضعفان اسنادی از مالکیت سینما‌ها را در اختیار گرفت که از قرار معلوم، حوزه هنری این اسناد مالکیتی را در اختیار نداشت. مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان نیز واقع در طبقه فوقانی سینما اکسین، جزء مشاعات بنیاد مستضعفان به شمار می‌رود؛ از این رو بنیاد اقدام به شکایت کرده است و زیربار معاوضه نرفته است.

سال گذشته 873 هنرجو 12 رشته آموزشی را در مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان فرا گرفتند و در شش ماهه نخست امسال افزون بر 700 هنرجو در این مرکز آموزش دیدند.

مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان واقع در بالکن شماره 2 سینما اکسین اهواز است که تا چند وقت اخیر، محل حوزه هنری استان بوده و با انتقال حوزه هنری استان به ساختمان جدید، این محل به مرکز آموزش اختصاص یافت.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول