اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی خراسان‌شمالی:

بازرسی در جریان برگزاری مناقصه‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی خراسان‌شمالی بر اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها برای برگزاری مناقصه و مزایده‌ها به این اداره کل تاکید کرد.

بازرسی در جریان برگزاری مناقصه‌ها قرار گیرد

حجت‌الاسلام موسی فتوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: برابر ماده 11 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ادارات کل، دستگاه‌ها موظف بوده تا در تمام مزایده‌ها و مناقصه‌ها موضوع را از 15 روز قبل به این اداره کل برای تعیین نماینده بازرسی اطلاع دهند.

وی افزود: به این ترتیب بازرسی در تمام معاملات دستگاه‌ها به عنوان ناظر حضور خواهد داشت و مراد از حضور این نمایندگان رعایت مرّ قانون است.

به گفته حجت‌الاسلام فتوحی، در صورت عدم رعایت موارد قانونی در برگزاری مناقصه و مزایده‌ها، برگزاری این مناقصات تجدید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته تجدید مزایده و مناقصه‌ها در استان بالا بوده، تصریح کرد: اکنون این مهم به خاطر آموزش‌های تأثیرگذار، کاهش چشمگیری داشته که رعایت نظامات قانونی در این راستا تأثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل بازرسی خراسان‌شمالی ادامه داد: این اداره کل علاوه بر حضور ناظر در معاملات دولتی اخیراً نیز به خاطر قانون ارتقای سلامت اداری ناظر استان در کمیته اعتباری بوده و بر نحوه پرداخت تسهیلات نظارت می‌کند.

وی افزود: ناظر در این کمیته حضور فعالی داشته تا تشخیص بدهد که پرداخت این تسهیلات و نحوه پرداخت آن بر اساس توجیهات کارشناسی انجام شده یا برعکس بدان توجه نمی‌شود که توصیه‌های لازم را ارائه کند.

حجت‌الاسلام فتوحی با بیان اینکه افراد دریافت کننده وام، نحوه پرداخت تسهیلات، محل پرداخت تسهیلات و همچنین ارائه تضمینات لازم از سوی وام گیرنده موارد نظارتی ناظر در کمیته اعتباری استان است، تصریح کرد: توجه به این مقوله‌ها توسط نمایندگان این اداره کل می‌تواند به جلوگیری از معوقات بانکی که مشکل امروز سیستم بانکی بوده، بینجامد.

وی همچنین این رویکرد را سبب هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی در محل‌های درخواستی وام گیرندگان دانست.

انتهای پیام/ 63002/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول