اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مشاوره تاکید کرد

حذف تعارضات در زندگی نتیجه تربیت درست فرزندان

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مشاوره و راهنمایی گفت: والدین در تربیت فرزندان خود نقش مهمی به عهده دارند و وقتی تربیت و انضباط را به نحو شایسته‌ای اجرا می‌کنند، یعنی احساس امنیت و آرامش خاطر را در فرزندان خود افزایش داده‌اند.

حذف تعارضات در زندگی نتیجه تربیت درست فرزندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین اعظم هاشمی کارشناس مشاوره و راهنمایی امروز در کارگاه سبک فرزندپروری که در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) این شهر برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: دو مولفه محبت و کنترل، اساس و بنیان شیوه‌های فرزندپروری است و تعیین می‌کنند در چه حوزه‌ای رفتار کنیم و والدین با توجه به این دو مؤلفه برخی مقتدرانه، سختگیرانه و زورگویانه با فرزندان برخورد می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: والدین مقتدر در حیطه کنترل منطقی، از تشویق به جای تنبیه فرزندان استفاده می‌کنند و محبت و مهربانی را به موقع به فرزندان خود ابراز و در تمام شرایط از آنها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: والدین سخت‌گیر تعریف درستی از محبت ندارند و با دادن آزادی بیش از حد به فرزندان خود، این احساس را در آنها به وجود می‌آورند که نه تنها به آنها محبت نشده بلکه بی‌توجهی نیز صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: در صورتی که فرزندان در دوران کودکی از نقش خود در زندگی آگاهی یابند در مراحل بعدی رشد مشکلی نخواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد: تربیت درست فرزندان منجر به حذف تعارضات در زندگی آینده آنان می‌شود و فرزندان باید از دوران کودکی لذت بردن زندگی را یاد گرفته و بدانند در هنگام خوشحالی بخندند و وقتی غمگین هستند، گریه کنند و احساس خود را سرکوب نکنند و در نتیجه فشار روانی کم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/2667/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول