اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم:

نقش مهدهای کودک در تعلیم و تربیت ماندگار است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: در حال حاضر مهدهای کودک در استان قم نقش ماندگار و بسزایی در تعلیم و تربیت کودکان ایفا می‌کنند.

نقش مهدهای کودک در تعلیم و تربیت ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ‌مریم علی‌شیری امروز در همایش مدیران مهد‌های کودک زیر پوشش اداره کل بهزیستی با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی و نیازمند دیگران است اظهار کرد:‌ خانواده نخستین جایی است که کودک اجتماعی بودن را می‌آموزد.

وی افزود:‌ در حال حاضر نقش مهد کودک در جامعه بسیار فراتر از نقش خانواده در تعلیم و تربیت کودک است که باید به آن توجه ویژه داشت.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم ادامه داد: نخستین اصل در تعلیم و تربیت کودک انتخاب اصلح مربیان در مهد‌های کودک است چرا که مربیان نقش الگوی علمی و عملی را برای کودکان ایفا کرده و تاثیرپذیری زیادی روی کودکان دارند.

علی‌شیری تصریح کرد:‌ همچنین به منظور ارتقای سطح علمی مربیان کارگاه‌های آموزشی، ‌ارتباط و تعامل با والدین و بالعکس،‌ ارائه مشاوره لازم و تخصصی و یکسان‌سازی محتوای آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در معاونت امور اجتماعی در خصوص مدیران و مربیان مهد‌های کودک انجام می‌شود.

وی عنوان داشت:‌ مربیان و مدیران مهد‌های کودک باید میزان مبلغ شهریه به همراه صبحانه را به دلیل اطلاع‌رسانی والدین از نحوه عملکرد مهد‌های کودک نصب کرده و خانواده کودک را در جریان قرار دهند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم یادآور شد: مدیران مهد‌های کودک باید نسبت به تمدید پروانه فعالیت حداقل سه ماه قبل از پایان مهلت تمدید اقدام کنند.

علی‌شیری اذعان کرد:‌ ارائه آمار و اطلاعات به مرکز، همکاری مناسب با کانون توسعه و شرکت در دوره‌های برگزار شده در سازمان از جمله اقدامات قابل پیگیری برای مدیران و مربیان مهد‌های کودک استان قم است.

وی خاطر نشان کرد:‌ مدیران مهد‌های کودک باید با برنامه‌ریزی و شیوه‌های مناسب آموزشی، محیط مهد‌های کودک را برای آنان محیطی آرام و آموزنده فراهم سازند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم در پایان ابراز کرد: مربیان آموزشی باید وقوع هر اتفاق و مشکلی را به دفتر مدیر مهد کودک اطلاع داده تا مدیران بتوانند در تسهیل مشکل به وجود آمده اقدام کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول