اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی جیرفت:

2 هزار کودک در جیرفت سنجش بینایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: تاکنون 2 هزار و 18 کودک در طرح سنجش بینایی در این شهرستان معاینه و 117کودک توسط مربیان مشکوک تشخیص داده شده است.

2 هزار کودک در جیرفت سنجش بینایی شدند

محمد‌ رضانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: تنبلی چشم یا آمبیلوپی بیماری است که در بعضی موارد عارضه یا علامت ظاهری خاصی ندارد و تنها با انجام معاینه توسط مربیان، بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکان قابل تشخیص و درمان است.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم شایع‌ترین علت نابینایی در افراد زیر 20 سال و دومین علت نابینایی در کودکان است، ادامه داد: این بیماری در سنین سه تا 6 سالگی به راحتی قابل تشخیص و درمان است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت تصریح کرد: خانواده‌هایی که با این بیماری بی‌علامت روبه‌رو هستند در صورت تشخیص و درمان دیرهنگام یعنی تشخیص در سنین بالای شش سالگی فرزند خود را به سمت کم‌بینایی و نابینایی مطلق هدایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت 187 پایگاه سنجش بینایی در حال فعالیت هستند که از این تعداد 49 مهد‌کودک، 27 پیش‌دبستانی، 99 خانه بهداشت و دو مجتمع غیردولتی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: تاکنون 2 هزار و 18 کودک معاینه شده‌اند که 117 کودک توسط مربیان مشکوک و از این تعداد هفت کودک آمبیلوپی توسط اپتومتریست تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول