اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا خبر داد

سنجش بینایی 4 هزار کودک صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا از اجرای طرح سنجش بینایی بالغ بر چهار هزار و 500 نفر کودک این شهرستان خبر داد.

سنجش بینایی 4 هزار کودک صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، اسماعیل مهدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پایگاه‌های سنجش بینایی در این شهرستان، اظهار کرد: طرح سنجش تنبلی چشم هر ساله از اول آبان تا 15 آذر به صورت فراگیر اجرا می‌شود.

وی، کودکان 3 تا 6 سال را مشمول اجرای طرح مهم سنجش بینایی و یا تنبلی چشم عنوان کرد و افزود: در صورتی که کودکی تنبلی چشم یا آمبلیوپ تشخیص داده شد اقدام و راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی او صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی صومعه‌سرا با اشاره به تعداد پایگاه‌های سنجش بینایی کودکان در این شهرستان، تصریح کرد: سه پایگاه شهری و سه پایگاه روستایی برای اجرای درست و قانونی طرح  سنجش بینایی کودکان در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر شش پایگاه سنجش مذکور، در تمام خانه‌های بهداشت روستایی نیز سنجش تنبلی چشم انجام می‌شود.

مهدی‌زاده از اجرای طرح سنجش بینایی روی 4 هزار و 500 نفر کودک صومعه‌سرایی تا پایان زمان اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: این طرح با همکاری مرکز بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مهدهای کودک و روستا مهدها، پایگاه‌های سلامت روان و بهزیستی صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان یک تا سه ساله نیز با بهره‌گیری از دستگاه‌های سنجش بینایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، متذکر شد: این اقدام در مجتمع بهزیستی روستایی صومعه‌سرا به صورت دقیق و روی کودکان روستایی اجرا می‌شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه در صورت استقبال خانواده‌ها از این طرح به صورت متمرکز، احتمال تمدید آن تا پایان آذر وجود  دارد، ادامه داد: خانواده‌ها همواره به این نکته توجه کنند که در طول سال نیز بهزیستی از طریق پایگاه‌های دایمی خود آماده معاینه کودکان است.

مهدی‌زاده از وجود 20 نابینا و زیر پوشش بهزیستی صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: والدین با پیشگیری به موقع و قبول طرح سنجش بینایی روی کودکان خود از چشمان آنها محافظت کنند.

وی به انواع خدمات ارائه شده به نابینایان زیرپوشش اداره بهزیستی صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: ارائه وسایل کمک توانبخشی، پرداخت مقرری، ساعت گویا، دستگاه تایپ بریل، رادیو، دستگاه‌های صوتی و معرفی به انجمن پزشکی، از جمله خدمات این مرکز به نابینایان است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول