اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی اراک:

طرح سنجش بینایی چشم از آبان ماه در اراک اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی اراک از اجرای طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم از آبان ماه در این شهرستان خبر داد.

طرح سنجش بینایی چشم از آبان ماه در اراک اجرا می‌شود

یعقوب نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت:  طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در 285 پایگاه سنجش بینایی اجرا می‌شود که از این تعداد 215 پایگاه مراکز پیش‌دبستانی، 53 پایگاه مهد کودک، 17 پایگاه درمانگاه‌های شهری هستند.

وی تصریح کرد: 285 مربی در این طرح با بهزیستی همکاری دارند که در کنار 10 اپتومتریست و یک چشم پزشک‌کار سنجش بینایی را بر عهده دارند.

رئیس بهزیستی اراک با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش بینایی 141 روستا از روستاهای اراک را زیر پوشش دارند افزود: در سال 89 بالغ بر 13 هزار و 200 نفر و در سال گذشته 16 هزار و 282 نفر زیر پوشش طرح قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود امسال به 18 هزار نفر افزایش یابد.

به گفته وی تعداد کودکان معاینه شده در پایگاه‌های دائمی توسط اپتومتریست طی سال گذشته 2 هزار و 530 نفر، تعداد افراد مشکوک یک هزار و 846 نفر و تعداد ارجاع‌شدگان به چشم پزشک 27 نفر بوده است.

نعیمی ادامه داد: در طرح آمپلیوپی کودکان 4 تا 6 ساله توسط ایچارت و کودکان 1 تا 3 ساله توسط دستگاه غربالگری معاینه می‌شوند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول