اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از یک نشست ویژه گزارش می‌دهد

بی‌اعتمادی مردم؛ زخم ناسور مسکن مهر دستجرد

خبرگزاری فارس: به رغم گذشت حدود پنج ‌سال از عمر ‌مسکن مهر در کشور، مردم و شهر دستجرد همچنان از بی‌عدالتی در این حوزه رنج می‌برند به طوری ‌که تغییرات پیاپی در زمین‌های در نظر گرفته شده، زخمی کهنه برای مردم این شهر شده است.

بی‌اعتمادی مردم؛ زخم ناسور مسکن مهر دستجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر دستجرد امروز در جلسه شورای مسکن وی‍ژه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت که در فرمانداری قم برگزار شد، گفت: شهر دستجرد به لحاظ اینکه از همه شهرها به مرکز استان دور است‌ باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت و اولویت ویژه‌ای برای ساخت مسکن مهر در آن لحاظ می‌شد اما نه تنها ساخت مسکن مهر در این شهر انجام نشده ‌بلکه هنوز زمین‌های مورد نظر برای ساخت واحدها نیز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مسکن مهر از خدمات دولت نهم و دهم است افزود: اکنون پس از گذشت نزدیک به هشت سال از خدمات دولت عدالت محور‌ تقریباً تمام شهرها از مسکن مهر بهره‌مند هستند و مردم در بسیاری از نقاط در این منازل سکونت دارند.

وی ادامه داد: اگر عدالت در این زمینه به درستی انجام شده بود، ‌الان دستجرد هم مسکن مهر داشت و مردم از آن بهره‌مند شده بودند.

* اتمام نام‌نویسی از متقاضیان مسکن مهر

میرزایی در ارتباط با ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر در دستجرد گفت: ثبت‌نام به صورت کامل انجام شده و آمار دقیق متقاضیان مسکن مهر دستجرد مشخص شده است.

وی در ارتباط با خدمات دولت در زمینه مسکن مهر‌ گفت: دولت در زمینه مسکن مهر اقدامات مناسبی انجام داده و تعداد زیادی مسکن مهر در سراسر کشور ساخته شده است و امید ما این بود که شهر دستجرد نیز در این زمینه مورد توجه قرار می‌گرفت.

شهردار دستجرد ادامه داد: نظر ما برای ساخت مسکن مهر در دستجرد در مرحله اول به میزان 100 تا 150 مورد است و اگر در ادامه متقاضیان جدیدی وجود داشته باشد، واحدهای جدیدی خواهیم ساخت.

*تقاضای زیاد مردم برای مسکن مهر

وی استقبال از مسکن مهر دستجرد را مناسب دانست و گفت: مطمئناً استقبال از مسکن مهر در این شهر به اندازه‌ای زیاد است که اگر 100 یا 150 مسکن ساخته شود،‌ مشکلی در ارتباط با فروش واحدهای خالی نخواهیم داشت.

موسوی با اشاره به شرایط ثبت‌نام برای مسکن مهر گفت: اگر در دستجرد بخواهیم تمام شرایط را عملی کنیم‌ با مشکل مواجه می‌شویم.

* شرایط ثبت‌نام در مسکن مهر دستجرد تسهیل شود

شهردار دستجرد در ادامه نیز خواستار حذف شرایط نام‌نویسی در مسکن مهر شهر دستجرد شد.

وی با اشاره به مشکل فروش برخی واحدهای مسکن مهر در سلفچگان گفت: امید ما این است که مسکن دستجرد تحت تأثیر مشکلی که در سلفچگان به وجود آمده، قرار نگیرد و هر چه سریع‌تر نسبت به آغاز ساخت مسکن مهر در این شهر اقدام شود.

* بی‌اعتمادی مردم نگرانی مسئولان

موسوی بی‌اعتمادی مردم را یکی از نگرانی‌های مسئولان این شهر دانست و گفت: تاکنون سه مرتبه نسبت به ثبت نام متقاضیان اطلاع‌رسانی شده و پنج مرتبه نیز زمین مورد نظر با تغییر مکان مواجه شده است، که ادامه این روند می‌تواند مردم شهر را نسبت به مسکن مهر ناامید کند.

*قول اداره شهرسازی برای حذف شرط پنج سال سکونت

با توجه به درخواست‌های مسئولان دستجرد مبنی بر آغاز فعالیت مسکن مهر در این شهر محمدرضا قلندر مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نسبت به شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر دستجرد قول حذف شرط سکونت پنج سال در شهر نظر را داد.

انتهای‌پیام/ق/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول