اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

زمین ساخت مسکن مهر در دستجرد آماده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به ساخت مسکن مهر در دستجرد گفت: زمینی که قرار است برای این پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد‌ آماده شده ، ولی هنوز آماری از میزان تقاضای مسکن مهر در دستجرد به دست ما نرسیده است.

زمین ساخت مسکن مهر در دستجرد آماده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا قلندر امروز در جلسه شورای مسکن که ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر در محل فرمانداری قم برگزار شد در ارتباط با مشکلات احتمالی که در پایان پروژه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد‌ گفت: نگرانی ما از این است که مشکلی برای انبوه‌ساز ایجاد شود، ‌اما این مشکل به صورت اساسی حل نشود و در خاتمه کار ما با مشکل مواجه شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: برای برطرف کردن این موضوع به نظر می‌رسد بحث نظارت بر ساختمان‌ها با وجود یک بازرس در محل ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر‌ گفت: در بحث فاضلاب می‌توان همانند ساختمان‌های پردیسان عمل کرد که به دو صورت موقت و دائم انجام شد.

قلندر اضافه کرد: در این زمینه مقرر شده بود که ابتدا به صورت موقت برای تمام واحدها چاه جذبی حفر شود و این کار انجام شد و توانستیم پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی اذعان کرد: این اقدام در حالی بود که در کنار آن اقداماتی برای فاضلاب‌کشی به صورت دائم نیز انجام گرفته بود که ممکن است حتی چند سال زمان ببرد، اما این مسئله برای ساکنین واحدها مشکلی به وجود نمی‌آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با انتقاد از صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر دستجرد در ارتباط با عدم توجه کافی مسئولان به پروژه‌های مسکن مهر گفت: زمینی که قرار است برای این پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد‌ آماده شده است، ولی هنوز آماری از میزان تقاضای مسکن مهر در دستجرد به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در دستجرد با توجه به تعداد متقاضیان و شرایط محل ‌شرط حداقل 5 سال سکونت مطرح نیست و هر شخصی که سه شرط دیگر را داشته باشد می‌تواند نسبت به ثبت‌نام مسکن مهر اقدام کند.

قلندر در ادامه سخنان خود در ارتباط با ساخت مدرسه در این مناطق‌ گفت: در این زمینه اگر شخصی هست که حاضر به ساخت مدرسه در محل پروژه‌ها باشد‌ زمین لازم برای این کار در اختیار وی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: اگر هم کسی حاضر به انجام چنین کاری نباشد ‌ما می‌توانیم از محل اعتبارات 10 مدرسه‌ای که مصوب شده در این مناطق ساخته شود‌ سه مدرسه در شهرهای زیر 25 هزار نفر احداث کنیم.

وی با اشاره به درخواستی که از سوی بخش کهک برای افزایش متراژ زمین مدرسه پروژه‌های مسکن مهر در این بخش ارائه شده است‌ گفت: با توجه به این درخواست ‌ما زمین‌های اطراف مدرسه را به مقداری که نیاز بود با توجه به ماده پنج تغییر کاربری داده و به فضای مدرسه اضافه کردیم.

وی افزود: در این راستا اگر سایر بخش‌ها و شهرها نیز احساس کمبود فضا در بخش خود می‌کنند‌ می‌توانند با نامه‌نگاری،‌ نسبت به این موضوع اقدام کنند،‌ اداره کل راه و شهرسازی استان نیز قبلاً نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در بخش پروژه‌های دستجرد از شش هکتار زمینی که برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده‌ یک هکتار به ساخت مسجد،‌ مدرسه و پایگاه بسیج تعلق گرفته شده است.

وی خطاب به مسئولان اداره نوسازی مدارس استان‌ گفت: با توجه به مشکلی که در زمینه جذب اعتبار وجود دارد درخواست ما این است که هر چه سریع‌تر اقدام به ساخت این مدارس کنند.

قلندر موقعیت پروژه مسکن مهر قنوات را خوب عنوان کرد و گفت: با توجه به قرارگیری این پروژه‌ها در کنار بلوار ارتباطی قنوات به پردیسان،‌ این پروژه‌ها می‌تواند عاملی برای رشد شهر قنوات و سرریز جمعیت قم به این شهر شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول