اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

انجام آزمایشات اعتیاد صنعتی در برنامه‌های پیشگیرانه طرح خانواده پایدار

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: آزمایشات اعتیاد قبل از ازدواج که سابق فقط برای نوع سنتی انجام می‌شده است در حال حاضر برای اعتیادهای صنعتی نیز در حال انجام است.

انجام آزمایشات اعتیاد صنعتی در برنامه‌های پیشگیرانه طرح خانواده پایدار

رضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو هشت دستگاهی است که در اجرای طرح خانواده پایدار همکاری دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده در مراکز بهداشت تصریح کرد: مشاوره زوجین، آزمایش اعتیاد و آموزش رابطان سلامت از جمله برنامه‌هایی است که در مراکز بهداشت اجرایی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات انجام شده در مراکز بهداشت برای پایدارتر کردن ازدوا‌ج‌ها پیش از طرح خانواده پایدار خاطرنشان کرد: پیش از ابلاغ این طرح در سال‌های گذشته آموزش‌های پیش از ازدواج در قالب یک جلسه دو ساعتی به افراد متقاضی ارائه می‌شده است.

سعیدی ادامه داد: بناست که پس از این آموزش‌ها در قالب دو جلسه با موضوعات مهارت‌های زناشویی، آموزش‌های همسرداری و مهارت‌های زندگی برای زوجین در مراکز بهداشت برگزار شود.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات قبل از ازدواج و در حین ازدواج شهرستان مشهد ظرفیت‌های زیادی دارد متذکر شد: تمام مراکز پنج‌گانه بهداشت شهرستان مشهد تمام خدمات پیش از ازدواج و مشاوره‌های لازم را انجام می‌دهند و در برخی از موارد نیز آزمایشات اعتیاد را از مراکز بهداشت در سطح استان به مشهد ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول