اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

اعتبارات بخش فرهنگ دینی گیلان پاسخگوی نیازها نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به بخش فرهنگ دینی گیلان پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست.

اعتبارات بخش فرهنگ دینی گیلان پاسخگوی نیازها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جمال یاری عصر امروز در نشست ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی گیلان اظهار کرد: اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 14 برنامه فرهنگی در بخش عفاف و حجاب در استان اجرا کرده است.

وی به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و افزود: بیش از 3 هزار مسجد، 2 هزار هیئت مذهبی و هزاران واحد مسکونی به عزاداری و ذکر مصیبت امام حسین (ع) در گیلان می‌پردازند.

یاری با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگ دینی گیلان پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست، تصریح کرد: بخش فرهنگ دینی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

*عفاف و حجاب ارزش اخلاقی و اجتماعی است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور عفاف و حجاب را ارزش اخلاقی و اجتماعی مورد تایید عقل، دین و اخلاق عنوان کرد و گفت: ارزش اخلاقی می‌تواند پارسایی جنسی را در جوانان به همراه داشته باشد.

عزیز پورعزیزی جامعه ایرانی را خانواده‌محور توصیف کرد و افزود: بی‌حجابی موجب افزایش خیانت بین زوجین و فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

وی نظام اسلامی را بر پایه اعتقادهای دینی دانست و ابراز کرد: ترویج بی‌حجابی در جامعه موجب ترویج بی‌دینی و بی‌اعتنایی به احکام شرعی می‌شود.

پورعزیزی توجه افراد جامعه از امور معنویت، تولید، عدالت‌خواهی و سازندگی به طرف مصرف‌گرایی، مدپرستی و امور تفننی را از مشکلات بی‌حجابی برشمرد و بیان کرد: بخش بسیاری از جامعه با دوری از معنویت به طرف شهوت‌رانی و تجمل‌گرایی گرایش پیدا می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بی‌حجابی را سبب غافل شدن از ارزش‌های انسانی ذکر کرد و یادآور شد: بی‌حجابی موجب فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی و انسانی می‌شود.

وی از بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در محورهای 10گانه عفاف و حجاب بهمن‌ ماه سال‌ جاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مصوبه 427 شورای فرهنگ عمومی وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص کرده است.

این مسئول در ادامه تشکیل بانک اطلاعات استادان و فعالان عرصه عفاف و حجاب و مراکز فرهنگی را ضروری خواند و ابراز کرد: تشکیل بانک اطلاعات مقاله، کتاب و آثار هنری در حوزه عفاف و حجاب در طرح تحول و حرکت راهبردی وزارت کشور تاکید شده است.

پورعزیزی تصریح کرد: دانشگاه‌ها، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در زمینه شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حوزه عفاف و حجاب با اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان همکاری کنند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول