اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کردستان اعلام کرد

زنگ‌ خطر افزایش آمار معتادان در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی کردستان از افزایش آمار معتادان به مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: کردستان از استان سفید در بحث مواد مخدر به سمت استان خاکستری در حرکت است.

زنگ‌ خطر افزایش آمار معتادان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مختار فرهادیان ظهر امروز در دومین نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج با اشاره به افزایش آمار معتادین به انواع مواد مخدر در استان نسبت به چند سال گذشته اظهار کرد: در چنین شرایطی نمی‌توانیم استان کردستان را در زمینه استفاده از مواد مخدر به عنوان استانی پاک و سفید قلمداد کنیم.

به گفته وی، استان سفید و پاک کردستان به دلایل کم‌کاری در حوزه‌های مختلف در زمینه آموزش، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به سمت استانی خاکستری و حتی زرد در بحث اعتیاد پیش می‌رود.

وی نامتناسب بودن برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این حوزه را از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ اعتیاد در این استان عنوان کرد و افزود: کارهای فرهنگی در زمینه مبارزه با اعتیاد در این استان متناسب با نوع مواد مخدر وارده به استان نیست.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی کردستان، تعدد مواد مخدر و نوع اعتیاد روز به روز در حال تغییر است و مقابله با آن نیاز به برنامه‌های موثر و متناسب با آن است که در این حوزه به خوبی عمل نکرده‌ایم.

فرهادیان تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم کار‌های آگاهانه جدی‌تری را متناسب با نوع مواد مخدری که وارد می‌شود در دستور کار قرار داده و به جامعه هدف ارائه کنیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌های مختلف مهارت‌های زندگی و همچنین پیشگیری از اعتیاد در سنین خردسالی به کودکان نقش بسزایی در کاهش نرخ اعتیاد در جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: کم‌کاری و حتی عدم همکاری سازمان آموزش و پرورش استان در زمینه صدور مجوز برای ورود کارشناسان بهزیستی به مدارس از دلایل عدم پوشش مدارس در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی است.

فرهادیان تصریح کرد: مجوز ورود به دبستان‌ها در استان کردستان بسیار سخت و حتی غیرممکن است و با وجود اینکه بارها از سوی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در راستای رفع این مشکل اقدامات و مکاتباتی صورت گرفته است اما تاکنون تنها 12 درصد از مهدهای کودک‌ استان زیرپوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، رفع موانع از سوی آموزش و پرورش استان موجب تسریع در ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به جامعه هدف و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان می‌‌شود که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان تاکید کرد: اگر ارائه این آموزش‌ها به‌ صورت هدفمند از مهدکودک‌ها آغاز و افراد از همان سنین خردسالی با مهارت‌های زندگی آشنا شوند نرخ آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

فرهادیان تصریح کرد: اقدامات آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد معضلات و آسیب‌های مواد مخدر باید متناسب با مخاطبین تعریف شود و از طریق مربیان مهدها و روستامهدها به کودکان انتقال یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی و  پیشگیرانه در روستاها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در مبارزه با اعتیاد داشته باشد ولی به دلیل نبود اعتبار تاکنون تنها یک درصد از روستاهای استان زیرپوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول